کد خبر : 163065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 دسامبر 2020 - 19:47

شبستر نیوز گزارش می دهد:

دستاورد محدودیت کرونایی در شهرستان شبستر چه بود؟

دستاورد محدودیت کرونایی در شهرستان شبستر چه بود؟

اعمال محدودیت‌های کرونایی هرچند مشکلاتی را در فضای کسب و کار مشاغل مختلف و به ویژه اصناف ایجاد کرد اما آنطور که گزارش ها نشان می دهد، نتایج رضایت بخشی در کاهش ابتلا و شیوع کرونا داشته است.

به گزارش شبستر خبر، با آغاز محدودیت های کرونایی اغلب مشاغل بجز کسب و کارهای ضروری و گروه یک مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم و نیز دستگاه های خدمات رسان تعطیل بودند و ادارات نیز حجم حضور نیروهای انسانی خود را تا یک سوم کاهش دادند.

تردد خودروها نیز در سایه تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور محدود شد؛ ترددهای بین شهری و غیر بومی ممنوع و شهروندان نیز شب ها اجازه تردد در سطح شهرها را نداشتند تا میزان دورهمی ها، برگزاری مراسم و مسافرت ها به عنوان عامل نخست انتشار وسیع ویروس کرونا به حداقل برسد.

در روزهای ابتدایی اجرای این محدودیت‌ها هرچند گزارش هایی از نادیده گرفتن مقررات از سوی برخی اصناف و شهروندان گزارش می شد و پلیس و نهادهای نظارتی علاوه بر رویه ارشادی، مجبور به اعمال جریمه های مصوب در قانون شدند اما رفته رفته هموطنان خود را با شرایط جدید وفق دادند به طوری که اکنون در اغلب شهرها شرایط رضایتبخش گزارش می شود.

خروج شهرستان شبستر از وضعیت قرمز

حسین عبداللهی فرماندار شهرستان شبستر  در گفتگو با حبرنگار شبستر خبر  با اشاره به خروج این شهرستان از وضعیت قرمز اظهار داشت: با توجه اعلام رسمی وضعیت نارنجی شهرستان شبستر از فردا، فعالیت گروه های شغلی ۱ و ۲ با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است.

وی افزود: به غیر از مشاغل گروه سوم و چهارم کلیه مشاغل فعالیتشان با رعایت اصول بهداشتی آزاد است.

فرماندار شهرستان شبستر در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد کودک ها، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها فعلا ممنوع است.

عبداللهی با قدردانی از مشارکت مردم ، اصناف و کسبه، اتحادیه های ۱۷گانه و اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سپاه و همچنین فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی و اقناع سازی مردم  ابراز کرد: وضعیت نارنجی بسیار شکننده است و ممکن است با کمی عدم رعایت مجددا وضعیت شهرستان قرمز و محدودیتها اعمال شود.

وی ادامه داد: نظارت ها مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی بالاخص استفاده از ماسک برای اصناف توسط بازرسان اتحادیه ها و اداره بهداشت و درمان و اداره صمت از فردا با رویکرد جدید ادامه خواهد داشت و چنانچه واحد صنفی رعایت نکند به مدت دو هفته پلمپ خواهد شد و هیچگونه مماشات در این خصوص وجود ندارد زیرا با کمی بی احتیاطی و ساده نگاری دوباره وضعیت بدتر خواهد شد.

گفتنی است ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.