کد خبر : 162657
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اکتبر 2020 - 14:41

فرماندار شبستر:

شهرستان شبستر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد

شهرستان شبستر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد

فرماندار شبستر گفت: خوشبختانه شهرستان شبستر در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار گرفته است و این امر را مدیون هماهنگی و همراهی مردم با فرهنگ شهرستان هستیم.

به گزارش شبستر نیوز، حسین عبدالهی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شبستر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یاد آور رشادتها و جانفشانی های ایثارگران و شهدای دفاع از کشور است و برای تربیت صحیح نسل جوان باید به آرمانهای این شهیدان جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت سازی و فرهنگ سازی جامعه توسط فرهنگیان یک امر بدیهی است ادامه داد: توسعه پایدار که شاخصه اصلی آن انسان سازی و آگاه سازی است در جامعه  توسط قشر فرهنگیان انجام می پذیرد و این امر توجه ویژه به دستگاه عظیم آموزش و پرورش را می طلبد.

فرماندار شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کرونا در سطح استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به گفته دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ وضعیت استان در شرایط فوق قرمز قرار گرفته و اکثر شهرستانهای استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند  و می طلبد که مردم دستورالعملهای بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

عبدالی اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان شبستر در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار گرفته است و این امر را مدیون هماهنگی و همراهی مردم با فرهنگ شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان شبستر با اشاره به ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در مورد منابع مالی شوراهای مناطق برای هزینه های جاری و عمرانی گفت: شهرداریها بایستی ۵ درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین ها و پذیره و نوسازی را هر چه سریعتر به حساب آموزش و پرورش واریز کنند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از عملکردها و فعالیتهای یک ماهه اخیر دستگاه آموزش و پرورش منطقه به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و افزود: در زمان بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریورماه حدود ۹۰ درصد دانش آموزان در کلاس حضور داشتند ولی رفته رفته با کاهش حضور دانش آموزان در مدارس این درصد به ۳۰ کاهش یافته است و این امر نشان دهنده این موضوع است که دانش آموزان و اولیای آنها نگران سلامتی خود و فرزندانشان هستند.

ابوالفضل اکرمی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد اشاره و اذعان کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری آموزش و پرورش نهاد متعالی است و معلمان سپاه و لشگر سازندگی آموزش کشور هستند.

وی اضافه کرد: معلم عنصر اصلی آموزش و پرورش است و اهمیت کار معلمان مهم تر از سایر دستگاه هاست چون کار معلم تربیت انسان است و این خیلی مهم است.

مدیر آموزش و پرورش شبستر در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور اشاره و تصریح کرد: سند تحول قانون اساسی آموزش و پرورش است و تمامی برنامه ها و فعالیتها بر اساس این سند دنبال می شود و هدف آن تربیت جوانان کشور بر اساس تعالیم الهی است.

این مقام مسئول در منطقه حفظ ارتباط خانواده با مدرسه را از الزامات تداوم آموزش در این دوران برشمرد و تصریح کرد: در این شرایط کرونایی که آموزشها اکثرا به صورت غیرحضوری و مجازی ادامه می یابد؛ والدین دانش آموزان باید آموزش فرزندان خود را از طریق اپلیکیشن شاد دنبال کنند تا دانش آموزان مشکلی در امر تحصیل نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر در پایان با اشاره به اینکه در منطقه ۱۱۵۰  همکار آموزشی و اجرایی وجود دارد اظهار داشت: در آموزش و پرورش منطقه ۵۴ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۴۴ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۲۸ مدرسه در مقطع متوسطه دوم کار تعلیم وتربیت حدود ۱۶ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.