کد خبر : 162385
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 آگوست 2020 - 13:55

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ضرورت شناسایی و تقویت پتانسیل های فرهنگی و هنری شهرستان شبستر

ضرورت شناسایی و تقویت پتانسیل های فرهنگی و هنری شهرستان شبستر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،شهرستان شبستر را دارای پتانسیل فرهنگی و هنری قابل توجهی دانست و خواستار شناسایی و تقویت این قابلیت‌ها شد.

به گزارش شبسترنیوز،”محمد محمدپور” در دیدار نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی باید مورد توجه باشد تا از تداخل و موازی کاری در نهادهای فرهنگی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که باید جزو سیاست‌های فرهنگی باشد؛ ایجاد وحدت رویه و هماهنگی فرهنگی میان دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی است و در واقع سیاست‌های فرهنگی محقق نمی‌شوند مگر آنکه وحدت رویه میان تمام دستگاه‌ها ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: عدم وحدت رویه موجب ایجاد خسارت‌هایی در حوزه فرهنگی می‌شود که تبعات آن بسیار است.

وی تاکید کرد: حوزه فرهنگ یک حوزه‌ی تخصصی است و مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانون‌گذار باید تمهیدی بیاندیشد تا وحدت رویه در این حوزه ایجاد شود.

محمدپور گفت: تلاش ما بر نهادینه کردن نگرش تخصصی و متوازن به تمام بخش‌ها در حوزه فرهنگ استان و همچنین ارائه‌ی برنامه‌های راهبردی در این حوزه استوار است.

وی همچنین با اشاره به اینکه توجه ویژه به شهرستان ها از برنامه های راهبردی این اداره کل محسوب می‌شود،‌ استعدادیابی و تلاش برای ایجاد فضای لازم برای فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر را جزو برنامه های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نگاه فرهنگی در برنامه‌های توسعه‌ای منجر به توسعه‌ پایدار کشور در تمام حوزه ها خواهد شد.

وی شهرستان شبستر را دارای پتانسیل فرهنگی و هنری قابل توجهی دانست و خواستار شناسایی و تقویت این قابلیت‌ها شد.

در این نشست همچنین جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی فرهنگ را مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولین کشور عنوان کرد و گفت: فرهنگ اساس و پایه‌ی توسعه در جامعه محسوب می‌شود و تقویت بخش فرهنگ، تقویت سایر بخش‌ها را نیز در پی دارد.

تقویت زیرساخت های فرهنگی در شهرستان شبستر و حمایت از اجرای طرحهایی چون ایجاد گذر فرهنگ و هنر از اهم موارد مورد بحث و بررسی در این نشست بود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.