کد خبر : 162312
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 جولای 2020 - 7:46

فرمانده سپاه شبستر تاکید کرد

استفاده از ظرفیت معنوی ماه محرم و صفر در رزمایش کمک مومنانه

استفاده از ظرفیت معنوی ماه محرم و صفر در رزمایش کمک مومنانه

فرمانده سپاه شبستر گسترش و عمق بخشی وجهه‏ مردمی کمک‏ ها، مساعدت ‏ها و فراهم سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه صفر و محرم را در رزمایش مواسات را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش شبسترنیوز، بهمن داستان در نشست هماهنگی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه سپاه شبستر، افزود: هر چند مساجد با ظرفیت مردمی فراوان و متنوع، در موضوع کرونا مورد بی‌مهری مسئولان کلان کشور قرار گرفت ولی در بحران کرونا بسیاری از مساجد فعال بوده و با رعایت همه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، خدمات ارزشمندی به مردم ارائه دادند.

وی ااضافه کرد: در رزمایش مواسات، مساجد باید محور قرار گیرند تا به فعالیت‌های جاری خود، شتاب بیشتری بدهند و در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از عید قربان تا دهه آخر صفر در سه مرحله تداوم خواهد یافت.

داستان گفت: با بهره گیری از ظرفیت پایگاه های بسیج و خیرین شهرستان سعی شود نقاط ضعف در رزمایش کمک مومنانه قبلی ترمیم شود.

فرمانده سپاه شبستر ناقص بودن بانک اطلاعاتی افراد نیازمند و آسیب دیده ازکرونا از مشکلات اصلی رزمایش کمک مومنانه در مرحله اول دانست و بر تکمیل بانک اطلاعات افراد نیازمند تاکید کرد.

داستان ادامه داد: مسجد همواره درتاریخ حیات خود، محل رجوع اقشار مختلف مردم بوده و بدلیل مساوات در آن، متمکنین به محرومین توجه می‌کنند و بسیاری از نیاز محرومان به ‌صورت روزانه در مساجد مرتفع می‌شود.

وی مطلع شدن مومنین از وضعیت یکدیگر و تلاش جمعی برای رفع گرفتاری‌ها و نیازهای مستمندان است و اقدامات انسان دوستانه در پیروی از سبک زندگی امامان معصوم علیهم‌السلام ازکارکردها و ظرفیت های مثبت مساجد دانست که در رزمایش مرحله دوم کمک مومنانه باید از آن بهره برد.

داستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شبستر مساجد با لحاظ همه نکات پروتکل‌های سلامت، به فعالیت‌های گسترده در تولید ماسک، لباس‌های مورد نیاز کادر درمانی، تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کردن سطح محلات فعال هستند.و در طول قریب دو ماه با کمک اهالی خیر و نوع دوست شبستر در همه بخش ها و روستاهای شبستر بالغ بر چهارمیلیارد تومان سبد کالا آماده و تحویل خانواده‌های کم درآمد، مستمند و آسیب دیده از کرونا شد که بخش زیادی از کمک ها در مساجد صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شبستر نیز در این نشست بر لزوم جذب کمک های مومنانه از طرف پایگاه های بسیج در سه مرحله عید قربان تا غدیر و ایام محرم و دهه آخر صفر تاکید کرد.

حسن علی اکبری استفاده از ظرفیت احسان خیرین، کارخانجات و کارگاهای تولیدی شبستر در ماه محرم را بهترین فرصت برای جذب کمک های مومنانه در راستای جذب و توزیع کمک های مومنانه در بین مستمندان و آسیب دیدگان کرونا دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.