کد خبر : 158057
تاریخ انتشار : جمعه 3 می 2019 - 11:20

شبستر نیوز گزارش می دهد؛

دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات فرمانداری شبستر

دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات فرمانداری شبستر

مدتی است جلسات شهرستان شبستر بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود و گویا مسوولان شهرستان اعتقادی به اطلاع رسانی در حوزه های خود ندارند.

به گزارش شبستر نیوز،رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان رسالت اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم را بر عهده دارند و از این رو دعوت از خبرنگاران در جلسات به معنای اهمیت قائل شدن مسوولان برای اطلاع رسانی به مردم در مورد تصمیمات اتخاذ شده است.

رویکرد دولت در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به جامعه به صورت شفاف و به موقع است اما همچنان نگاه بسته در حوزه اطلاع رسانی در شهرستان وجود دارد و خبرنگاران به جلسات دعوت نمی‌شوند.

عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات مربوط به فرمانداری امر جدیدی نیست و در گذشته نیز این مساله سابقه داشته است اما هیچگاه مسوولان به صورت شفاف عدم دعوت از اصحاب رسانه را اعلام نکرده‌اند.

البته در جلسات شهرستان تنها از خبرنگار صدا و سیمای شهرستان برای پوشش خبری جلسات دعوت می‌شود که این نشان می‌دهد برخی مسوولان دوست ندارند خبرنگاران نشریات مکتوب و خبرگزاری‌ها در این گونه جلسات حضور یابند.

اگرچه خبرنگار صدا و سیما در این نشست حضور داشته است اما، اطلاع رسانی صدا و سیما تمام ابعاد این نشست‌ها را در بر نمی‌گیرد و مردم اطلاعات لازم را از این طریق کسب نمی‌کنند.

با توجه به اینکه رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها ارتباط بیشتر و نزدیکتری با مردم دارند در نتیجه به دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم هم آشنایی بیشتری دارند و جلسات را با این داشته‌های پیگیری می‌کنند و بازتاب می‌دهند که به این ترتیب تا حد زیادی ابعاد مختلف تصمیم گیری‌ها در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد.

رسانه‌های شهرستان شبستر برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم این شهرستان همواره بدون توقع و انتظار آمادگی کامل داشته و در صورت دعوت از آنان تا پاسی از شب نیز در جلسات حضور می‌یابند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصمیمات جلسات به مردم است و اگر نقد و انتقادی به مسوولی نیز شده در راستای اصلاح امور بوده و هدفی دیگری در آن دخیل نبوده است.

مردم نیز از رسانه‌ها انتظار دارند نتایج تصمیماتی که در جلسات از سوی مسوولان به منظور رفع مشکلات آنان گرفته می‌شود به اطلاعشان برسد که امیدواریم برخی مسوولان شهرستان خبرنگاران را نامحرم ندانند و در جلساتی که علنی و به منظور اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات مردم برگزار می‌شود از خبرنگاران دعوت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.