کد خبر : 124512
تاریخ انتشار : جمعه 9 دسامبر 2016 - 20:28

اعتراض دانشجوی شبستری به تدریس یک استادنما در دانشگاه/وقتی منحرفی استاد می شود!؟

اعتراض دانشجوی شبستری به تدریس یک استادنما در دانشگاه/وقتی منحرفی استاد می شود!؟

دانشجوی دانشگاه پیام نور شبستر گفت:چرا باید در همین شبستر که یک اتفاق و یک صحبت کوچک به سرعت پخش میشود ؛ یک استاد نما در دانشگاه چند سال است که دارد افکار مسموم را به خورد دختر و پسر ما میدهد و میگوید چرا دختر و پسر آزاد نیستند؟چرا باهم اردوی مختلط نمی روید؟چرا قبل از ازدواج با هم ارتباط های نزدیک ندارید؟ و می گوید: عامل طلاق های جامعه ما برای این است که مدارس ما مختلط نیست . یعنی در این چندین سال کسی نباید جوابش را بدهد؟ نباید از کار برکنار بشود؟

۱به گزارش شبسترنیوز بابک جعفری دانشجوی ارشد اقتصاد اسلامی پیام نور شبستر در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو از سوی بسیج دانشجویی شهرستان شبستر برگزار شد ،با اشاره  به سخنان شهید بهشتی که فرمودند :دانشجو موذن جامعه است و اگر موذن خواب بماند جامعه خواب می ماند،گفت:ما اینجاییم که صدای مردم و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولین کشوری و شهرستان خودمان برسانیم و امیدواریم که این تریبون هر هفته در اختیار ما قرارداده شود و این اولین و اخرین بار نباشد .

متن کامل سخنرانی این دانشجوی دانشگاه پیام نورشبستر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکرم که این افتخار و سعادت را نصیب این بنده حقیر فرمود تا در این روز با عظمت و مبارک بتوانم در جمع شما عزیزان حضور داشته باشم و مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرض نمایم .

یکی از دلایل حضور بنده بعنوان نماینده بسیج دانشجویی شبستر در پشت این تریبون مقدس؛یعنی تریبون نماز جمعه ؛جامه ی عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری هست که فرموده اند به دانشجویان فرصت دهید تا قبل از خطبه های نماز جمعه ؛سخنرانی داشته باشند؛حرف بزنند ؛ نقد سازنده داشته باشند؛ از مسئولین هر شهر مطالبات به حق خودشون رو پیگیری کنند  و از مسئولین هم خواستند تا این فرصت را به ما دانشجویان پیرو خط امام بدهند و با سعه ی صدر ما را بپذیرند . چون همانطور که شهید بهشتی فرمودند :دانشجو موذن جامعه است و اگر موذن خواب بماند جامعه خواب می ماند .پس ما اینجاییم که صدای مردم و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولین کشوری و شهرستان خودمان برسانیم . و امیدواریم که این تریبون هر هفته در اختیار ما قرارداده شود و این اولین و اخرین بار نباشد .ان شاء الله

و اما دلیل دوم : امروز در واقع غدیر دوم است روز شروع امامت مولا و سرومان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و ما در این روز می خواهیم با ایشان تجدید بیعت کنیم .ولی یک تجدید بیعت با بصیرت و دسته جمعی .که ان شاء الله در پایان عرایضم در قالب یک میثاق نامه همه باهم قرائت خواهیم کرد .

قبل از این بیعت مناسب دیدیم که با دیدگاه شهید بزرگوار و علامه مرتضی مطهری در مورد انتظار بیشتر آشنا بشیم .همانطور که میدانید افضل اعمال در زمان غیبت ؛انتظار فرج است . حالا میخواهیم بررسی کنیم شناخت ما و جامعه ما نسبت به این افضل اعمال چقدر است ؟

شهید مطهری می فرمایند : ما دو نوع انتظار فرج داریم . ۱- انتظار فرج مخرب ۲- انتظار فرج سازنده که توضیحاتی مختصر راجع به این دو نوع انتظار فرج خدمتتون عرض می کنم.

۱-منظور از انتظار فرج مخرب اینه که ما همه چیز رو موکول کنیم به آمدن آقا . میگوئیم وضع آموزش چرا خرابه؟ میگوئیم ان شاء الله آقا ظهور میکنه درست میشه؟وضع دانشگاه….اوضاع دستگاه های اجرایی….چرا این همه دزدی از بیت المال ….عدم مدیرت صحیح این همه منابع و معادن خدادادی…. این اوضاع درست مثل این است که شما یک میهمان بسیار عزیز و بزرگوار دارید ولی منزل رو آماده نکردید.

حالا چرا ما عقیده داریم که اوضاع آموزش مان درست نیست؟ دانش آموز ما در طول تحصیل کی و کجا با اهداف انقلاب باید آشنا بشه؟ چند درصد از دانش آموزان ما میدانند که هدف اصلی حضرت امام از انقلاب چه بود؟اصلا چرا هنوز ما میگوئیم “انقلاب”؟ مگه انقلاب ما تموم نشد؟مگه شاه رو بیرون نکردیم؟پس چرا هنوز میگوئیم: رهبر انقلاب ؟ خب جواب این سوالات رو دانش آموز ما که سهله ،دانشجوی ما هم بعضا نمی داند .چه کسی باید اینها را به بچه های نسل های بعدی انقلاب بگوید . متاسفانه مسئولین ما فکر میکنند که بچه های ایران مادرزادی این اطلاعات را دارند .

اما هدف اصلی حضرت امام : ایجاد یک حکومت اسلامی شیعه بود که زمینه ساز ظهور باشد.یعنی شرایطی رو فراهم کنه این حکومت که بتونه از جان امام شیعه دفاع کنه . ما ۱۱ امام معصوم رو از دست دادیم چون شیعه قدرت پاسداری از امامش رو نداشت . برای همینه که حضرت امام فرمودن امت من از امت صدر اسلام برتر هستند . چون پای امام معصوم که نه، پای ولی امام معصوم اینطور ایستادن و مقاومت کردند.

حضرت امام درس ولایتمداری به ما یاد داد .یعنی چی؟ ببینید ؛ اطاعت از ولی فقیه یه جور تمرین و آمادگی هست برای اطاعت از امام عصر . البته این یه امتحان بزرگ الهی هم بود ؛ یعنی خداوند می خواد ببینه امتی که ولی معصوم شون رو میخوان آیا پای ولی فقیه شون می ایستند؟ یا فقط در حد شعاره .؟

که خداییش مردم ما نشون دادن پای ولی فقیه شون وایسادن . من یادمه زمان بیماری حضرت امام…..

سوال بعدی چرا به حضرت آقا ،میگیم رهبر انقلاب؟ چون هنوز انقلاب ما تموم نشده؛ چون انقلاب ما به سرانجام نهایی اش نرسیده ؛ یکی از شعارهای انقلاب ما چیه که هنوزم …..

پس ما هنوز در تمرین ولایت مداری هستیم . یعنی اطاعت محض از ولی مطلقه فقیه . ولی فقیه عامل وحدت ماست . چرا مصر به این درد دچار شد؟ چرا انقلابش شکست خورد؟ چون وحدت نداشتند .چون رهبری ولی فقیه نداشتند .

پس چرا ما الان داریم خون به دلِ رهبرمون میکنیم؟ چرا متاسفانه بعضی از مسئولین ما به فرمایشات آقا بی توجه هستند؟ چقدر آقا فرمود من به این مذاکرات خوش بین نیستم ؟ چقدر فرمود به این امریکا و انگلیس اعتماد ندارم ،اعتماد نکنید .؟ روزنامه معروف ایتالیایی نوشته : سیلی محکم امریکا به دولت ایران ، واین طور تحلیل کرده که دولت ایران به حرف رهبر باهوش خودشون گوش نکرده و فریب آمریکا رو خوردند.

حتما باید این همه تحقیر می شدیم تا بفهمیم ؟.حتما باید این همه هزینه میدادیم تا حرف گوش بدیم؟

کل صنعت کشور خوابیده واسه خاطر برجام . چرا کار نمیکنید ببینیم سرانجام برجام چی میشه؟ چرا سرمایه گذاری نمی کنید؟ ببینیم …. چرا مسکن راکد شده؟ ببینیم …..

به عقیده شهید مطهری اینها انتظاره مخربه . ما باید نشان بدهیم که پای ولی فقیه مان می ایستیم و بگوئیم خدایا به خودت قسم اگه آقا امام زمان هم بفرستی پاش می ایستیم . ما باید ساختن رو شروع کنیم  .

چرا باید در همین شبستر که یک اتفاق و یک صحبت کوچک به سرعت پخش میشود ؛ یک استاد نما در دانشگاه چند سال است که دارد افکار مسموم را به خورد دختر و پسر ما میدهد  و میگوید چرا دختر و پسر آزاد نیستند؟چرا باهم اردوی مختلط نمی روید؟چرا قبل از ازدواج با هم ارتباط های نزدیک ندارید؟ و می گوید: عامل طلاق های جامعه ما برای این است که مدارس ما مختلط نیست . یعنی در این چندین سال کسی نباید جوابش را بدهد؟ نباید از کار برکنار بشود؟

در وصیت نامه حضرت امام آمده تحت عنوانِ : توصیه به نسل امروز و آینده

توصیه اینجانب این است که به مجرد آنکه فرد یا افرادی را دیدند که با گفتار و رفتار خود در صدد است بذر نفاق بین آنان افکند او را ارشاد و نصیحت نمایند و اگر تاثیر نکرد از او روگردان شوند و او را به انزوا کشانند .مخصوصا اگر در اساتید کسی پیدا شد که می خواهد انحراف ایجاد کند او را ارشاد و اگر نشد از خود و کلاس خود طرد کنند .

بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاه ها به انحراف کشیده شود و هر جا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن بکوشیم.

کل فرمایشات و تالیفات بنیانگذار انقلاب اسلامی ، شده یه درس ۲ واحدی در دانشگاه اونم تازه اختیاری به نام وصایا . آیا واقعا حق امام اینه؟ ما نباید دانش آموز و دانشجوی خودمون رو با اندیشه ها و اهداف امام آشنا کنیم؟

انتظار مخرب اینه که این همه دزدی از بیت المال بشه و اینقدر رسیدگی نشه تا صدای حضرت آقا بلند بشه .هنوز داستان دزدیها تموم نشده ؛قضیه حقوق های نجومی پیش میاد. چرا مسئولین ما باید همچین حقوقهایی بگیرن؟ این کجا با عدالت سازگاری داره؟ یه جمله از حضرت امام از صحیفه ایشون نقل می کنم :

اگر مسئولی در جمهوری اسلامی باشد که هدفش از خدمت؛ فراهم کردن زمنیه های ظهور نباشد؛خائن است .

واقعا چند نفر از مسئولین ما به این جمله اعتقاد دارن و دارن عمل می کنن؟

چند نفر از مسئولین ما ظرفیت سوال کردن رو دارن؟اصلا مسئول یعنی چی؟ یعنی مورد سوال . یعنی ما باید ایشون رو مورد سوال قرار بدیم . باید بتونیم از مسئولین حقوق خودمون رو مطالبه کنیم . نباید در جواب مطالبه بی هویت و بی شناسنامه خطاب بشیم .نباید….بگذریم…

تا وقتی که ما اینگونه منتظرانی هستیم ، چطور توقع ظهور داریم؟

و اما انتظار سازنده چیست؟

انتظار سازنده کاری است که امثال شهید تهرانی مقدم ها کردند.این شهید بزرگوار وقتی دید که ایران نیاز به تسلیحات نظامی داره،نیاز به موشک دور برد داره، همه چیزش رو گذاشت و ایران رو از نظر تسلیحات موشکی بیمه کرد . یعنی کشور امام زمان رو امن کرد . کاری کرد که الان کسی جرات نداره به مرزهای ایران حتی فکر بکند . در یک برنامه مستند ماهواره ای یکی از سران سعودی داشت طرح حمله به ایران رو تشریح می کرد که یکی از افسران بلند پایه امریکایی میاد روی خط برنامه و میگه : اگه ایران بخواهد به شما حمله بکند قبل از اینکه فرصت بکنید تلفن رو بردارید و از امریکا کمک بخواهید ؛ایران عربستان را با خاک یکسان کرده است.

انتظار سازنده را امثال مدافعان حرم دارند انجام میدهند .این عزیزان با دفاع خودشون هم ولایت مداری خودشون رو ثابت کردند هم دارن به امام زمانشون میگن ،آقا ببین ما پای حرم اهل بیت اینطور از زن و فرزند و جوانی خودمون می گذریم ، آقا اگه بیای پای توهم اینطور می ایستیم .

انتظار سازنده را کسانی انجام میدهند  که در نشر معارف اهل بیت فعالیت کرده و اهداف انقلاب را در فضای مجازی پخش میکنند،امام حسین(ع) را در فضای مجازی به مردم دنیا می شناسانند ،درس میخوانند به این نیت که در دولت امام زمان علمشون رو به کار بگیرند.

 کسانی که دروس غیر دینی مثل فیزیک  و شیمی و مهندسی میخوانند فکر نکنند که نمی توانند زمینه ساز ظهور شوند. امام زمان در دولتش به همه رشته ها نیاز دارد. مهم این است که نیتت را درست کنی برادر من . بگو من دارم کسب علم میکنم تا در دولت حضرت مهدی ازش استفاده کنم . کنار درست هم بیا با اندیشه های حضرت امام آشنا شو با اهداف انقلاب اشنا شو . تا اگه کسی از نظام بد گفت بتونی منطقی و مستدل جوابش رو بدی.

انتظار سازنده اینه که همه ما بتونیم در فضای مجازی جواب شبهات ضد انقلابها رو بدهیم جواب شبهات ضد دین ها رو بدهیم . طلبه ی ما باید در رفع شبهات جوانان و شناساندن اسلام ناب به من دانشجو کمک نماید .

حضرت آقا فرمودند که تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنید با شناساندن اسلام به مردم دنیا . با شناساندن امام حسین و عاشورا به مردم دنیا . با شناساندن مهدی موعود به مردم دنیا . اینجا دیگه جایی است که باید طلاب و روحانیت وارد میدان شوند .

حضرت آقا فرمودند برای شناخت اهداف انقلاب کتابهای شهید مطهری را بخوانید کافیست .چرا از بین این همه دانشمند ایشان اسم شهید مطهری رو فرمودند؟ پس حتما حکمتی داره حرفشون . پس وظیفه ماست که اگر میخواهیم پیرو خط امام و رهبری باشیم به دستورات ایشان عمل کنیم .نه اینکه فقط دستورات و فرمایشاتشون رو بنویسیم و قاب کنیم و به در و دیوار ادارات بزنیم .

انتظار سازنده یعنی از خودمون شروع کنیم ساختن رو . چطور؟ با گناه نکردن . میدونستید با ترک هر گناه دل امام زمانتون رو شاد می کنید؟ داستان دانشجوی عرق خور….

انتظار سازنده یعنی زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر . فرمایش حضرت علی در مورد عظمت آن. امام حسین علیه السلام هدف از قیام خودشان را  امربه معروف و نهی از منکر ذکر کردند پس اینقدر اهمیت دارد.باید به خاطرش حتی جان داد سختی اسارت رو به جان خرید.

اگه قدرت امر به معروف نداری واجب است که بروی قدرت بدست بیاوری .اگه باید مدیر بشی تا بتونی امر …باید یعنی واجب است که بروی مدیر بشی . اگه پول نداری واسه امر….واجبه بروی پولدار شوی.

در آخر دعا میکنیم که خدایا به حق صاحب این روز عزیزهمه ما را از منتظران سازنده قرار بده .

به همه ما توفیق اطاعت از فرمایشات و منویات رهبری و به تبع آن اطاعت از حضرت مهدی را عطا بفرما.

قلب نازنین حضرتش را از این گردهمایی ها شاد بگردان . به حق این دعاها و تضرع ها به درگاهت بقیه غیبت حضرت را برما بخش .چشمان گناه کار ما را به جمال مولایمان روشن و منور گردان.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بابک جعفری ۱۷/۰۹/۹۵

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پدرام شنبه , 10 دسامبر 2016 - 22:23

خیلی زیادی حرف زدن و شما هم بزرگش کردید 🙁

رنجبر شبستری (روحانی) دوشنبه , 12 دسامبر 2016 - 21:58

باسلام واحترام خدمت عزیزان خدوم در پایگاه وزین خبری -تحلیلی شبستر نیوز وتشکر از جناب دانشجوی محترم
دو نکته در مورد مطالب ایشان می خواهم عرض کنم :
۱-ایشان فرموده اند{برای همینه که حضرت امام فرمودن امت من از امت صدر اسلام برتر هستند . چون پای امام معصوم که نه، پای ولی امام معصوم اینطور ایستادن و مقاومت کردند} جمله _پای ولی امام معصوم _به نظر در ست نیست بهتر است گفته شود پای نایب امام معصوم یا تالی تلو امام معصوم
۲-بهتر بود بجای پرداختن به این مطلب که چرا به حضرت آقا رهبر انقلاب می گویند؟ همانطوری که مستحضرید در حقیقت این سخن جای اشکال نیست که چرا به حضرت آقا ،رهبر انقلاب گفته می شود ؟چراکه معاندین واستکبار فرصت طلب مشکلی با این مطلب ندارد چنانچه وقتی اسم نظام مقدس ما به نظام جمهوری اسلامی مطرح می شود بالطبع به رهبر وقائد آن نظام رهبر گفته می شود همان طوری که در کره شمالی وبرخی کشورهای افریقایی هم کلمه رهبر استعمال می شود .کینه وحقد آشفتگی آنان ومنافقین داخلی وخارجی در مورد امام خواندن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز(مد ظلله العالی) ونیز در مورد ولایت مطلقه فقیه است .شایسته بود توضیحاتی داده می شد که فلسفه وجایگاه ولایت مطلقه فقیه چیست ؟ واین که ولایت فقیه از زمان امام صادق (۰سلام الله علیه )هم بوده ومردم در شهرهای دور از دسترس به امام معصوم ،به نایب آنان مراجعه می نمودند حتی ابان بن تغلب از شاگردان امام در مدینه برکرسی فتوا می نشت چنان چه امام صادق(سلام الله علیه) به او فرمود:
اِجْلِسْ فِی مَسْجِدِ الْمَدینَهِ وَ اَفْتِ النّاسَ فَاِنّی اُحِبُّ اَنْ یُری فِی شِیعَیتی مِثْلُکَ .سفینه البحار، ج۱، ص۷
در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوی بده و احکام الهی را بیان کن؛ زیرا من دوست دارم در میان شیعیان من امثال تو دیده شوند. این حدیث مویدجایگاه رفیع ولایت مطلقه فقیه است التماس دعا وتشکر از برادر بسیجی بابک جعفری