کد خبر : 109025
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 جولای 2016 - 1:29

با وجود دست اندازهای اداری جذب سرمایه گذار سخت است

با وجود دست اندازهای اداری جذب سرمایه گذار سخت است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی معتقد است با هم افزایی نمایندگان مجلس، آذربایجان‌شرقی می‌تواند مهد قدرت سیاسی کشور شود.

۸۹۶۱۳t.jpgبه گزارش شبسترنیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، “معصومه آقاپور” در برنامه تلویزیونی شبکه سهند، با بیان اینکه انسجام و هم افزایی نمایندگان استان جای خوشحالی دارد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، استان ما در بخش صنعت از رتبه یکم به رتبه نهم سقوط کرده است، همچنین در سال ۸۷، ۱۷ هزار واحد صنعتی بالای ۱۰ شاغل در کشور وجود داشت که این تعداد واحد صنعتی در سال ۹۲، به ۱۴ هزار واحد کاهش یافته است.

وی افزود: باتوجه به بررسی‌های انجام گرفته، از نظر نقدینگی با مشکل مواجه نیستیم، همچنین بر اساس آمار رسمی پنج میلیون نفر بیکار و بر اساس آمار غیر رسمی ۱۱ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که این موضوع نشانگر این است که مشکلات کشور باید در زمینه رکود اقتصادی بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولت به سمت جذب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه صنعت توریسم روی آورده است، گفت: قرار است در سال ۲۰۱۸ استان آذربایجان‌شرقی مهد گردشگری شود.

آقاپور با عنوان اینکه ایرانی‌های خارج از کشور بیش از دو هزار میلیارد دلار سرمایه دارند، گفت: ۱۰ درصد این سرمایه متعلق به آذربایجانی‌های خارج از ایران است که اگر بتوانیم پنج درصد سرمایه آنان را جذب کنیم، رقمی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار می‌شود که برابر با درآمد ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر گردشگر است!.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با وجود دست اندازهای اداری جذب سرمایه‌گذار کار بسیار سختی است، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در شبستر انجام دادم، یک سرمایه‌گذار برای اخد مجوز به ۷۲ مکاتبه اداری نیاز دارد که اخد این مجوز ۲۵۴ روز طول می‌کشد، این آمار به معنای بلاتکلیفی سرمایه‌گذار است.

وی با عنوان اینکه آذربایجان‌شرقی مهد کشاورزی است، گفت: در بخش کشاورزی با ۴۰ درصد ضایعات حمل و نقل مواجه هستیم که می‌توانیم با رفع دست اندازهای موجود به کشاورز اجازه دهیم تا بسته بندی را در باغ انجام دهد و این ۴۰ درصد را برای خودش درآمد کند.

آقاپور با اشاره به اینکه به دلیل عدم اطمینان، تنها یک چهارم واحدهای صنعتی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شما واحدی را تصور کنید که قرارداد یک ساله صادرات بیسکویت منعقد می‌کند، ولی در طول یک ماه شکر  ۱۰۰۰ تومان، روغن ۹ درصد و همچنین دلار از ۳۳۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد، این تولید کننده چطور دوام بیاورد؟.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عباسي یکشنبه , 31 جولای 2016 - 10:41

شما خودتان از مدرسه فوق دیدن فرمائید که درست است یا نه

moradi سه‌شنبه , 2 آگوست 2016 - 13:56

با سلام و عرض ادب خدمت شما مدیر مسئول محترم، پایگاه خبری گولان سقز سایت مرجع خبری شهرستان سقز در استان کردستان افتخار دارد که لینک ما را در قسمت پیوندهای سایت خود لینک نموده و به ما اطلاع دهید تا به رسم تبادل لینک انجام وظیفه کنیم.
آدرس ما: golansaqqez.com

درپناه حق موفق و موید باشید.