کد خبر : 106619
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 جولای 2016 - 23:26

این غول مبارزه با بیکاری ۴۶ سال سن دارد/ کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز رقابت نفس‌گیر کنکور

این غول مبارزه با بیکاری ۴۶ سال سن دارد/ کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز رقابت نفس‌گیر کنکور

بزرگترین ماراتن علمی کشور با تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ داوطلب شرکت کننده کمتر از ۴۸ ساعت آینده آغاز می شود

به گزارش شبسترنیوز به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کنکور سراسری سالهای زیادی را طی کرده و دوران هایی را به خود دیده است، ماراتن علمی کشور نه تنها با گذر زمان پیر نشده بلکه هر روز مسئولان، دانشمندان، پزشکان، مهندسان و علمای زیادی را به عنوان آینده سازان کشور به جامعه تحویل می‌دهد.
استارت پذیرش دانشجو از سال ۵۴
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در سالهای ۶۰؛  ۲۲ دانشگاه در کشور  وجود داشت، گفت:  نخستین آزمون سراسری برای ۱۲ دانشگاه در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و از سال ۵۴ همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق سازمان سنجش پذیرش دانشجو را آغاز کردند.
وی افزود: تا قبل از انقلاب فرهنگی ۱۱ آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد، در سالهای ۵۹ و ۶۰ دانشجو پذیرش نشد و از سال ۶۱ تاکنون ۳۵ دوره کنکور در کشور برگزار شده است.
۴۸۲۴۲۷۶_۶۰۶
۴۶ سال تجربه با ۴۶ آزمون سراسری
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: چهل و ششمین دوره کنکور سراسری ۲۴ و ۲۵ تیرماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود.
توکلی بیان کرد: امسال تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری بودند که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد، یا به عبارتی ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند.
روند نزولی شرکت کنندگان کنکور سراسری
مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه شرکت کنندگان در آزمون امسال گفت: در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۶۲ هزار ۸۷۹ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۱۹ هزار و ۴۸۸ داوطلب، ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ داوطلب در گروه علوم انسانی و ۹ هزار و ۸۸۱ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۶ هزار و ۳۸۱ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی ثبت نام کرده‌اند.
وی در ادامه تاکید کرد: این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر، نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۷۲ نفر، نسبت به سال ۹۲ تعداد ۲۲۳ هزار و ۵۲۱ نفر، نسبت به سال ۹۱ تعداد ۲۰۶ هزار و ۲۲۴ نفر، نسبت به سال ۹۰ تعداد ۲۷۲ هزار و ۹۳۵ نفر و نسبت به سال ۸۹ تعداد ۴۲۶ هزار ۷۶۳ نفر کاهش داشته است.
مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: در آزمون سراسری سال ۹۵ همانند سال ۹۴ به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان های خارجی اجازه داده شده تا در صورت تمایل به شرکت در آزمون هنر علاقمندی خود را اعلام کنند بر این اساس ۴۴ هزار و ۸۱۴ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر اعلام کردند.
توکلی تاکید کرد: به همین ترتیب به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، انسانی و هنر اجازه داده شده تا در صورت علاقمندی به شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی علاقمندی خود را اعلام نمایند.
ز گهواره تا گور دانش بجوی
شگفت انگیزی دنیای علم، ذهن انسان را در اوج پیری به سمت بهترین ها سوق می دهد و روند پیری مغز را به تاخیر می اندازد.
مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص مسن ترین و جوانترین داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری گفت: خلیل شکریان متولد ۱۳۱۵ در گروه آزمایشی علوم انسانی و بهار بلوچی متولد ۱۳۸۰ در گروه آزمایشی علوم تجربی به ترتیب مسن ترین و جوانترین داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۵ هستند.
خواستن توانستن است
خلیل شکریان مسن ترین داوطلب کنکور ۹۵ گفت: تنهایی، فراغت زیاد و علاقه‌ام به حضور در اجتماع مرا ترغیب به ادامه تحصیل در دانشگاه کرد.
شکریان با بیان اینکه افزایش سن محدودیتی برای درس خواندن نیست، گفت: اراده انسان فرصت را برای هر شخص در هر زمان ایجاد کرده که بتواند غیرممکن را به ممکن تبدیل کند.
آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید
شکریان سالخورده ای که همیشه دنبال فرصتی بود تا استعدادهایش را شکوفا کند، اما این فرصت برایش فراهم نمی‌شد تا روزی که تنهایی وی را ترغیب به ادامه تحصیل کرد و این آرزو رنگ واقعیت به خود گرفت.
مسن ترین داوطلب کنکور سراسری گفت: رشته نقاشی جزو علایق من بوده، تمایل دارم در دانشگاه این هنر را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم، البته در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کردم و گروه دوم بنده هنر است.
آینده‌ام را در رشته پزشکی می‌سازم
جوانترین داوطلب کنکور سراسری گفت: متولد سال ۱۳۸۰ هستم به دلیل علاقه‌ام به درس خواندن از سه سالگی به طور غیر رسمی مشغول به تحصیل شدم و ۵ کلاس اول ابتدایی را جهشی خواندم.
بلوچی تصریح کرد: سال ۱۳۸۷ و در سن ۵ سالگی وارد مدرسه شدم در پیش دبستانی ثبت نام و با حضور در کلاس پنجم تحصیل خود را ادامه داده و امسال دیپلم گرفتم.
وی اظهار داشت: برای آزمون جهشی به سازمان استثنایی کشور مراجعه و طی دو هفته ۴ مقطع تحصیلی را آزمون دادم.
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۸ ساعت را به مطالعه اختصاص دادم، گفت: می خواهم در رشته پزشکی در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل دهم.
در پایان مسئله حائز اهمیت برای نسل جوان توجه بیشتر به تحصیل علم است، همانطور که در ضرب المثل فوق می خوانیم “زگهواره تا گور دانش بجوی” زمان، پیری یا جوانی، مشکلات زندگی و موانع هیچکدام مانع از تحصیل نیست، بهانه‌ای است که ما را از کتاب، درس و دانشگاه دور می‌کند و آینده ای که می توان با ذهن بدست آورد، دستخوش ید انسان می شود، ولی با این حال شکست در هر آزمونی پایان راه نیست بلکه شروعی دوباره برای ساختن است.

۲۴ ساعت قبل از کنکور/روز قبل از آزمون چه کنیم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.