کد خبر : 90592
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مارس 2016 - 10:26

ناگهان سرما سرزده مهمان بهار می‌شود/ پشیمانی ننه سرما!

ناگهان سرما سرزده مهمان بهار می‌شود/ پشیمانی ننه سرما!

در هشتاد و ششمین روز از زمستان و تنها سه روز مانده به فصل بهار، بارش برف آذربایجان‌شرقی و ارتفاعات تبریز را سفیدپوش کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، تنها سه روز مانده به آغاز بهار و فصل رویش، بارش باران در شب گذشته در آذربایجان‌شرقی که  در اواخر شب همراه با بارش برف شد، چهره آذربایجان‌شرقی را باز هم زمستانی کرد.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است: فعالیت متناوب سامانه بارشی تا روز پنجشنبه تداوم داشته و موجب وزش باد شدید، باران و بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کاهش محسوس دما حدود ۱۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

در نواحی مستعد آذربایجان‌شرقی نیز احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

به علت بارش شدید احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و با توجه به شدت سرما و یخبندان اختلال در جاده‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرده است امشب و فردا شب هوای سردی در استان حاکم خواهد بود بطوریکه اکثر هوای شهرستان استان در شب به غیر از عجب‌‌شیر که صفر درجه پیش‌بینی‌ شده به زیر صفر می‌رود.

هوای تبریز امشب و فردا به سه درجه زیر صفر می‌رود و هوای سراب، ورزقان، هریس و بستان‌آباد و چاراویماق ۱۰ درجه زیر صفر می‌رود.

ابوالفضل شکوری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از تمام باغ‌داران استان خواست تا برای مقابله با سرمازدگی و جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم را اعمال کند.

اداره‌ کل راه و ترابری استان آذربایجان‌‌شرقی نیز در این زمینه اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.