کد خبر : 46792
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 می 2015 - 13:23

همدلی و همزبانی ، گرانی پشت گرانی !

همدلی و همزبانی ، گرانی پشت گرانی !

به گزارش شبسترنیوز ، وبلاگ شبستراز زاویه ای دیگر نوشت : سلام تفاوت قیمت بنزین آزاد و سهمیه ای فقط 18 هزار تومان است که قطعا نقشی در زندگی مردم ندارد ! افزایش تعرفه برق ممکن است بین 15 تا بیست هزار تومان برای هر خانوار باشد که قطعا نقشی در سبد هزینه ای خانوار

به گزارش شبسترنیوز ، وبلاگ شبستراز زاویه ای دیگر نوشت :

سلام

تفاوت قیمت بنزین آزاد و سهمیه ای فقط 18 هزار تومان است که قطعا نقشی در زندگی مردم ندارد !

افزایش تعرفه برق ممکن است بین 15 تا بیست هزار تومان برای هر خانوار باشد که قطعا نقشی در سبد هزینه ای خانوار ندارد !

کرایه ها فقط 20درصد گران شده است که قطعا نقش تعیین کننده ای در هزینه های خانوار ندارد !

یارانه ها فقط 45500 تومان است که مطمئنا با حذف آن خللی در اقتصاد خانوار پیش نمی آید !

عوارض و مالیات و قیمت خودرو و قیمت لبنیات و هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و قیمت نان و کرایه تاکسی و هزینه های آب و برق و گاز و دریافت پاسپورت و گواهینامه و شماره گذاری و نقل و انتقال سند و افزایش قبض های مخابرات و قیمت کیف و کفش و البسه و روغن موتور و هزینه اینترنت و قیمت دارو و ویزیت پزشکان و هزار و یک قلم دیگر هم در ماه رقم ناچیز دو میلیون تومان افزایش داشته که قطعا! نقش تعیین کننده ای در هزینه های خانوار نخواهد گذاشت !


مطالب فوق (البته بجز پاراگراف آخر) از ستون طنز یک مجله ی فکاهی انتخاب نشده است . شاهکارهای بیانی است که گاه و بیگاه از مسئولین و دولتیها (البته همراه با یک لبخند به عمق 32 دندان) در رسانه ها می شنویم .

مسئله ای که این روزها ذهن حقیر را مشغول کرده اینست که احتمالا ما در درک مفهوم یکی از کلمات (تاثیر به سزا – قطعا – هزینه ها – اقتصاد خانوار) با مسئولین دلسوز کمی تفاوت نظر داریم. بقول معروف

هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من


البته مقداری ! هم به ایشان حق میدهم . در مقابل حقوق 68 میلیونی اطمینان دارم که دو سه میلیون را باسکول نمیخواند !

در پی خبر خوش حذف بنزین سهمیه ای ، که دوستان با روشهای برگرفته از کتابهای آگاتا کریستی ، اول گفتند اشکال نرم افزاری بود ! بعد گفتند شایعه است و تکذیبش کردند و بعدش گفتند همینی که هست ؛ بلافاصله اعلام شد که گاز هم 15 درصد گران می شود که البته طبق معمول قطعا تاثیری در جیب مردم ندارد!

شخصا اعتراف می کنم که وقتی آقای نوبخت را در تلویزیون میبینم ، بخصوص وقتی که وعده ای میدهد یا موضوعی را تکذیب میکند از ترس مو بر اندامم سیخ  می شود ! و هر چقدر غلظت لبخند ایشان بیشتر باشد میزان این سیخ شدگی افزایش می یابد! چون قطعا نشانه ی اینست که کالا یا خدمات مورد تکذیب ، دو روز بعد افزایش قیمت (شما بخوانید اصلاح قیمت) و صد البته بدون تاثیر در سبد هزینه خانوار خواهد داشت.

دوستانی که چند روز قبل از مردم همیشه در صحنه بخاطر شرکت (خودجوش!!!!!) در استقبال از کاروان دولت تقدیر و تشکر کردند نمیدانم حافظه شان یاری میکند که یادشان بیاید داستان 100 روز چه بود ؟ یادشان می آید دولتی ها در مقابل تریبون ها و میکروفن ها چه گفتند ؟ میدانم که یادشان نیست . پس کمی کمکشان میکنم :


و سخن آخر اینکه :

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فانوس سیس سه‌شنبه , 26 می 2015 - 18:40

جامعه ای که علی وار باید باشد،آیا این جامعه است؟؟؟
ایا تفاوت بین غنی و فقیر در جامعه علی وار اینقدر باید باشد؟
ایا در جامعه ای که علی وار است غنی هر روز غنی تر و فقیر هم مردنی تر از روز قبلش میباشد؟؟
آیا حضرت علی علیه السلام اینگونه جامعه را می چرخاند؟؟
کاش لا اقل نام آنها را از زبانمان برداریم و با این کلمات بازی نکنیم و ذهن مردم را نسبت به آنها خراب نکنیم.

از مسئولین سوال دارم:::آیا جور کسانی را که پول هنگفت ملت را برداشته و در خارج از کشور به عیش و نوش میپردازند را باید ما بدهیم؟؟؟
ایا باز هم کسی در فکر ثروت اندوزی و فرار و زندگی اشرافی در خارج از کشور است که باز هم بنزین و سایر اقلام گران شده؟؟؟
مطمئنا تورم در کلاهبرداریها هم، حتی از بیت المال اثر کرده و دیگر کسی حاضر نیست با دو ،سه هزار میلیارد دلار خود را به خارج برساند.

….

..
.
خدایا به دادمان برس.

متاسف سه‌شنبه , 26 می 2015 - 20:16

متاسفانه دولت تدبیر اصلا هماهنگی نداره و کارهاش بیشتر به دروغ منجر میشه نوبخت حذف یارانه رو تکذیب میکنه وزیر اجتماعی از حذف یارانه ها میگه همشون گرونی بنزین رو تکذیب میکنند بنزین گرون میشه و … و این اصلا برای دولتی که ادعای تدبیر رو داره خوب نیست

م چهارشنبه , 19 آگوست 2015 - 19:07

ببخشيد ولي اون اختلاس ها هم يادتان نرود هرچي بلا سره اين مملكت و مردم مياد سكوت در مقابل اون بيت المال هايي هست تو اون هشت سال به تاراج رفتن و هيچ كس از شما عزيزان حتي صداش هم در نيومد ، نميدونم چي شده كه دست به انتقاد هايي بيجا و غير كارشناسانه ميزنيد كه جز جلوگيري از درست شدن وضع به هيچ درد ديگري نميخورن ، دولتي كه با هزاران ميليارد دلار بدهي از دولت قبل چيزي به ارث نبرده بايد يه راهي براي بيرون آمدن از اين وضعيت ميانديشيد ، آقاي محترم اون كارها اشتباه بود كه براي بنزين كارت صادر شد كه هيچ تاثيري براي بهبود وضعيت سوخت نداشت بلكه سرپوشي خوب براي گران كردن بي مورد بنزين بود كه تو هشت سال اتفاق افتاد ، اشتباه اون كارهايي بود كه در هشت سال فعاليت دولت گذشته كاملا غير كارشناسانه انجام شد كه تاثيرات اون ها كاملا در اين سالها مشهود هست ،