کد خبر : 1958
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 دسامبر 2013 - 16:18

امام جمعه بخش تسوج معرفی شد

امام جمعه بخش تسوج معرفی شد

مراسم معارفه اولین امام جمعه بخش تسوج با حضور حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان های همجوار وسایر  مسئولین استانی و شهرستانی امروز در مسجد جامع تسوج برگزار شد. در ابتدای این مراسم امام جمعه شبستر ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت  امام حسن

مراسم معارفه اولین امام جمعه بخش تسوج با حضور حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان های همجوار وسایر  مسئولین استانی و شهرستانی امروز در مسجد جامع تسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه شبستر ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت : از آثار خیر نظام جمهوری اسلامی وجود نماز  جمعه می باشد.

وی آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان را یکی از افتخارات شهرستان , استان و کشور دانست و خاطر نشان کرد تسوج از لحاظ قدمت , تاریخی ترین بخش شهرستان شبستر است و وجود علما و بزرگان از این بخش شاهد این مدعاست.

وی با اشاره به دادن بیش از 150 شهید این بخش به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : حضور رزمندگان و بسیجیان با بالاترین روحیه اعتقادی نشان از حمایت ویژه این خطه از شهرستان شبستر از نظام جمهوری اسلامی است.

حاج آقا محمد زاده از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به شهر تسوج و معرفی امام جمعه به این بخش تشکر کرد.

عقلمند فرماندار شبستر  , آیت الله مجتهد شبستری را یار با وفای امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و افزود: شهرستان شبستر با دادن 365 شهید در راه نظام جمهوری اسلامی ایران نگینی درخشان در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی می باشد.

وی همچنین از آیت الله مجتهد شبستری به خاطر کمک در انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه تشکر کرد.

عقلمند از کمک های آیت الله شبستری در حل مشکل جاده صوفیان سلماس نیز تشکر کرد و گفت بخشی از این جاده  افتتاح شده است و  افزود : حرکت نمادین آیت الله مجتهد شبستری در 8 دی سال 88 به عنوان یکی از جلوه های ماندگار در تاریخ و نظام جمهوری اسلامی است عقلمند گفت : ما شکر گذار نعمت ولایت در نظام جمهوری اسلامی  هستیم.

آیت الله مجتهد شبستری در ابتدای سخنان خود حضور خود در جمع مردم ولایت مدار بخش تسوج به فال نیک گرفت  و افزود: امتیاز عمده این بخش تدین و ولایتمداری و ارزشی بودن مردم آن است.که باعث افتخار در شهرستان و استان می باشد و شاهد این مدعا شهدای این بخش می باشد.

وی از حضور مردم بخش در مراسم معارفه امام جمعه بخش تسوج تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم بخش تسوج حزب اللهی هستند آیه 53 سوره مائده را در این مورد بیان  میکنم  وبا اشاره به آیه که می گوید: ( ای مردم اگر قدر این دین را ندانید در آینده جمعیتی می آید که دارای این خصلت هاست) افزود: این مردم در مقابل دوستان مهربان و متواضع اند و در مقابل کفار و متجاوزان مقاومند.

امام جمعه تبریز گفت::هیچ کشوری را سراغ نداریم که ملتش مانند مردم ایران اسلامی باشند. وی افزود: نشانه دوستی و عنایت پروردگار بر ملت ایران پیروزی در دفاع مقدس است که رژیم بعثی عراق قابل مقایسه با امکانات ایران نبود و مردم بدون سلاح به رهبری امام بزرگوار در مقابل متجاوزین ایستادندو به نصرت الهی انقلاب اسلامی نیز پیروز شد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این نکته که ما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادیم گفت: با امداد الهی در مقابل فشار های دشمن ایستادگی کرده ایم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز 9 دی ماه سال 88 افزود : 8 و نهم دی ماه و حضور مردم در صحنه و حمایت از نظام اسلامی الهام الهی بود .

ایشان مسئله فتنه 88 را کودتای خارجی ها دانست و افزود : بعضی از عوامل داخلی و سران فتنه ابزار این فتنه در ایران شدند و  بصیرت مردم آذربایجان و ایران باعث برملا شدن توطئه های کینه توزان نظام شد.

در ادامه آیت الله مجتهد شبستری با معرفی امام جمعه بخش تسوج گفت: آقای شیخ ابراهیم بجانی یکی از نیروهای متعهد و متدین است و سوابق ایشان در حوزه علمیه تبریز نشان از تعهد ویژه ایشان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکرکننده با 5+1 اشاره کرد: تیم مذاکره کننده نباید خوفی به دل راه داد و  باید از حق ملت ایران دفاع کرده واز خواسته های بر حق ملت کوتاه نیایند.

در پایان مراسم مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان  حجت الاسلام تقی زاده  حکم حجت الاسلام بجانی را قرائت نموده و در پایان حکم حجت الاسلام بجانی  توسط آیت الله مجتهد شبستری به ایشان ایفا گردید.


2199746582462020645.jpg

 

5261117483127687699.jpg

 

653193929500891715.jpg

124486567867607482.jpg

 

 736885198806595587.jpg

3607768440611043740 (1).jpg

5510134161417969887.jpg

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

احمدی جمعه , 27 دسامبر 2013 - 2:12

خجالت هم خوب چیزیه عکس ها راازوبلاگ پایگاه خبری بخش تسوج بردار وتشکر را ازسایرخبرنگاران

بهزاد جمعه , 27 دسامبر 2013 - 21:25

ما به آقا مجید ارادت داریم و جای این حرفا نیست