کد خبر : 161898
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آوریل 2020 - 21:48

منتخب مردم شبستر در مجلس یازدهم:

اولویتم را برای حضور در کمیسیون‌های کشاورزی و صنعت قرار داده‌ام

اولویتم را برای حضور در کمیسیون‌های کشاورزی و صنعت قرار داده‌ام

منتخب مردم شبستر در مجلس یازدهم گفت: بنده علی‌رغم اشتیاق برای حضور در کمیسیون امنیت ملی، اولویت خود را برای حضور در کمیسیون‌های کشاورزی و صنعت قرار داده‌ام.

به گزارش شبستر نیوز، جعفر راستی منتخب مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: اقتصاد و بهبود معیشت باید اهم برنامه‌های مجلس جدید را در بر گیرد.

وی با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی در اوج زحمت و دشواری به سر می‌برند افزود: باید طلسم ناکارآمدی اقتصادی شکسته شود، برای درآمدهای دولت باید چاره اساسی جست، با توجه به کاهش قیمت نفت باید درآمدهای جانبی برای دولت در نظر گرفت.

راستی با بیان اینکه دولت تقریبا صندوق توسعه ملی کشور را خالی کرده خاطرنشان کرد: باید هزینه ها را به سمت بهبود وضعیت معیشت مردم سوق داد تا درآمد کشور تقویت شده تا بتوانیم بر مشکلات اقتصادی فائق آئیم.

منتخب مردم شبستر ادامه داد: اشتغال بزرگترین گام اساسی برای حل مشکلات کشور است، اگر وضعیت اشتغال به خصوص برای نسل جوان حل شود، نه تنها اقتصاد شکوفا شده بلکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز کاهش‌می‌یابد، در هرخانه‌ای به طور متوسط چند جوان تحصیل کرده وجود دارد که بیکار است، وضعیت به گونه‌ای شده هم والدین از فرزندان شرمنده هستند و هم فرزندان احساس می‌کنند سربار خانواده شدند.

وی کلید حل مشکل اشتغال را رونق بخش مسکن دانست و عنوان کرد: اگر وضعیت مسکن از بلاتکلیفی خارج شده بهتر شود بی‌شک اشتغال هم حل شدنی است، خانه‌های خالی در کشور فراوان است و معلوم نیست در دست کدام عده است، به طور مثال فردی وجود دارد که ۲۵۰۰ واحد مسکونی به نامش است و در طرف مقابل خانواده‌ای هستند که سرپناه کوچکی برای خود ندارند، باید پرسید چگونه می‌شود یک فرد دارای این تعداد واحد مسکونی اختصاصی باشد؟ مشخص است که هرگز نمی‌توان از راه طبیعی و قانونی صاحب این همه خانه شد.

وی اضافه کرد: بزرگترین ظلمی که به مردم در حوزه مسکن شد محدود کردن ساخت و ساز مسکن مهر است، در مقابل دولت نوع دیگری از مسکن را به راه انداخته که شرایط عجیبی دارد،  آن مقدار مبلغی که برای خرید مسکن ملی در نظر گرفته‌اند را اگر یک فرد داشته باشد می‌تواند در داخل شهر برای خود خانه‌ای دست و پا کند.

منتخب مردم شبستر تصریح کرد: در فاصله سال های ۸۵ تا ۹۵ بیش از ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شده ولی ۲/۵ میلیون از این واحدها در اختیار مردم قرار داده شده است، قوانین کشور باید به گونه‌ای باشد که به این سوال پاسخ دهد بقیه خانه‌های ساخته شده در اختیار چه کسانی است.

راستی با اشاره به ثروت بی حد و حساب برخی افراد گفت: مجلس یازدهم باید برای تعیین محدوده ثروت اقداماتی انجام دهد، فردی که از راه غیرقانونی به ثروت و مکنت رسیده باید پاسخگو باشد، باید قانونی وجود داشته باشد تا مشخص کند یک فرد چگونه صاحب ۳۰ هزار میلیارد دارایی است.

منتخب مردم شبستر فرار مالیاتی را از دیگر مشکلات کشور برشمرد و یادآور شد: جامعه به سمتی رفته که عده‌ای به راحتی برای پرداخت مالیات خود طفره می‌روند، عمده درآمد کشورهای اروپایی برپایه مالیات بنا شده ولی در ایران نعمتی به نام نفت مسئولان را تنبل به بار آورده است، تعلق اقتصادی باید از نفت قطع شود، رهبر انقلاب بارها به قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید کردند ولی اگر سیاست‌گذاران کشور از ابتدا این تاکیدات را اجرایی می‌کردند، وضعیت اقتصاد کشور بهتر از امروز بود.

راستی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود بیان داشت: منطقه شبستر و تسوج از دیرباز محل پر رونقی برای کشاورزی و صنعت بود، بنابراین بنده علی‌رغم اشتیاق برای حضور در کمیسیون امنیت ملی، اولویت خود را برای حضور در کمیسیون‌های کشاورزی و صنعت قرار داده‌ام تا بلکه بتوان وضعیت اقتصادی منطقه را بهبود بخشید.

وی کمبود آب را عمد‌ترین مشکل منطقه شبستر دانست و عنوان کرد: طرح انتقال آب ارس به شبستر و در نهایت به دشت تبریز پروژه‌ای است که نیمه کاره رها شده و باید تکمیل شود، بیشترین شکایات مردمی هم درارتباط با وضعیت جاده‌های منطقه است که باید رسیدگی شود، همچنین باتوجه به اینکه منطقه شبستر و تسوج از ظرفیت کشاورزی بالایی برخوردار بوده، لزوم ایجاد صنایع تبدیلی هم مهم به نظر می‌رسد چراکه محصولات یا به دست دلال می‌افتد و یا با مشکل فروش مواجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.