کد خبر : 124316
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دسامبر 2016 - 8:44

پاریس نگران بازگشت تروریست‌های تحت آموزش خود به اروپا است

پاریس نگران بازگشت تروریست‌های تحت آموزش خود به اروپا است

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، فرانسوی‌ها نگران هستند که تروریست‌های تحت آموزش آن‌ها مجدداً به اتحادیه اروپا برگردند. آن‌ها این موضوع را به‌عنوان یک خطر جدی برای خود می‌دانند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، «ابوالفضل ظهره وند»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص نشست کشورهای آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس با محور سوریه در پاریس، با اشاره به نگرانی پاریس از بازگشت تروریست‌های تحت حمایت خود به اتحادیه اروپا بیان داشت: پیشنهاد فرانسوی‌ها نشان می‌دهد که کماکان دولت این کشور قادر به دیدن واقعیت صحنه نیست. این موضوع در تعارض با مواضع آن‌ها مبنی بر رد و محکومیت تروریست‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه فرانسوی‌ها پشت‌ صحنه در زمره حامیان تروریست‌ها هستند، اشاره داشت: نباید فراموش کرد که الآن در رقابت‌های انتخاباتی فرانسه فردی چون «فرانسوا فیون» دقیقاً موضعی مغایر با دولت کنونی دارد. فیون اعلام می‌کند که باید در موضوع تروریسم و مسئله سوریه با روس‌ها همکاری صورت گیرد. وی از لزوم برخورد با داعش حرف به میان می‌آورد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دولت کنونی فرانسه در موضع بسیار شکننده‌ای قرار دارد، مطرح کرد: رئیس‌جمهور کنونی این کشور در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود تلاش مذبوحانه‌ای به انجام می‌رساند تا از سقوط کامل تروریست‌ها در سوریه جلوگیری به عمل آورد؛ اما این موضوع فرجامی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت فرانسه نشان‌دهنده تعارض مواضع اعلامی و اعمالی این دولت است، افزود: فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند که با فشار مهاجران منطقه به سمت اروپا مواجه هستند. بر این اساس آن‌ها به دنبال اقدامی برای ممانعت از این مهاجرت‌ها هستند.

ظهره وند با تأکید بر نگرانی پاریس بیان داشت: فرانسوی‌ها نگران هستند که تروریست‌های تحت آموزش آن‌ها مجدداً به اتحادیه برگردند. آن‌ها این موضوع را به‌ عنوان یک خطر جدی برای خود می‌دانند. به نظر می‌رسد این امر پشت پرده ماجرا را نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها خواستار عدم بازگشت این تروریست‌ها به فرانسه هستند. این امر نگرانی اصلی دولت کنونی فرانسه را تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا به دنبال قطعی شدن شکست تروریست‌ها در سوریه، امکان همگرایی بین کشورهای مخالف دمشق وجود دارد؟» یادآوری کرد: مخالفان دولت مشروع دمشق تا حال حاضر هر اقدامی که توانایی انجام آن را داشتند، به انجام رساندند. این اقدامات تلاشی مذبوحانه است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه امروز در پایین‌ترین سطح محبوبیت خود (۱۴%) قرار گرفته است. وی در پایان دوره خود قرار دارد و هیچ دورنمایی برای دوره دوم ریاست جمهوری خود نمی‌بیند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تأکید بر اینکه وضعیت ذکرشده برای فرانسه، در قطر و عربستان سعودی نیز حکمفرماست، اشاره داشت: این کشورها الآن در بدترین وضعیت خود قرار دارند. نباید فراموش کرد که الآن در جهان عرب کشور بزرگی چون مصر موضع کاملاً متفاوتی در پیش گرفته است. قاهره به‌ نوعی به همکاری با دولت اسد وارد شده است؛ چراکه این کشور واقعیت صحنه را بهتر از دیگران می‌بیند. این موضوع یک موفقیت است و نشان می‌دهد که جبهه مرتجع در منطقه با پشتیبانی فرانسه و رژیم صهیونیستی که صحنه‌گردان حمایت از تروریسم هستند، به پایان خط راه خود رسیده‌اند.

وی با توجه به مداخله‌های صهیونیست‌ها در سوریه تأکید کرد: زمانی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که به‌صورت مستقیم از درون خاک لبنان مواضع دولت سوریه را بمباران کند، این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها به نقطه پایانی خود رسیده‌اند. این پروژه با آزادسازی کامل حلب دگرگون می‌شود و طوفان آن، مخالفان دولت سوریه را گرفتار می‌سازد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.