کد خبر : 94823
تاریخ انتشار : شنبه 23 آوریل 2016 - 9:52

چتر بیمه سلامت بر سر بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی

چتر بیمه سلامت بر سر بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی

معاون بیمه سلامت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه از کل جمعیت استان آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد جمعیت بیمه‌شده بیمه سلامت، بیش از ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر بیمه‌شدگان روستایی و عشایری است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، سعید جودی اظهار داشت: بیمه سلامت آذربایجان شرقی قبلاً با عنوان بیمه خدمات درمانی فعالیت داشت، طبق قانون تصویب‌شده از سوی مجلس شورای اسلامی برای تجمیع بیمه‌های پایه جهت تأسیس بیمه سلامت قوانینی تصویب کردند که از سال ۹۲ این سازمان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه از کل جمعیت استان آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد جمعیت بیمه‌شده بیمه سلامت، بیش از ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر بیمه‌شدگان روستایی و عشایری و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تشکیل می‌دهند.

معاون بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر این بیمه‌شدگان، ردیفی برای سایر اقشار تعریف‌شده که خانواده‌های شهداء، ایثارگران، آزادگان، روحانیون، دانشجویان، مددجویان سازمان بهزیستی و کارکنان دولت را شامل می‌شود.

جودی بابیان اینکه طرح بیمه افراد فاقد هرگونه خدمات بیمه‌ای از سال ۹۳ در آذربایجان شرقی آغازشده است، بیان کرد: در این طرح کسانی که از بیمه‌های پایه برخوردار نبودند را نسبت به بیمه آن‌ها اقدام کردیم، در این مدت بیش از ۵۶۰ هزار نفر از افرادی که فاقد بیمه، ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و در مناطق حاشیه‌نشین سکونت داشتند و امکان پرداخت سرانه برای آن‌ها وجود نداشت تحت پوشش خدمات بیمه سلامت استان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح، طرح نظام سلامت هم‌زمان با سراسر کشور شروع‌شده بود که فرانشیز پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۶ درصد برای صندوق‌های غیر روستایی و ۳ درصد برای صندوق‌های روستایی تصویب‌شده بود و اکنون از این خدمات برخوردار هستند.

معاون بیمه سلامت آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مجموع پرداختی‌های بیمه سلامت استان در سال ۹۲ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: سال گذشته بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی برای طرف‌های قرارداد این سازمان نزدیک به ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده است که به‌غیراز این پرداختی‌ها برای خدمات سطح یک روستایی مبلغی بالغ‌بر ۱۰۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

جودی با اشاره به اینکه سرانه روستائیان آذربایجان شرقی در ۴ سال گذشته تنها ۱۸ هزار تومان بود، اظهار کرد: به‌طور مثال در سال ۹۲ نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان برای تیم‌های سلامت شامل پزشک، ماما و سایر مراقبین سلامت جهت ارائه خدمات به ساکنین روستاهای استان هزینه صرف کرده‌ایم، پس از آغاز به فعالیت دولت یازدهم سرانه هر روستایی بیش از ۴٫۵ برابر افزایش یافت که ثمرات افزایش سرانه باعث شد تا کلیه مراکز مجری طرح بیمه روستایی دارای پزشکان ثابت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های آذربایجان شرقی با افزایش سرانه‌های روستایی توانستند تا مراکز مجری طرح بیمه روستایی به امکانات و تجهیزات پیشرفته تجهیز کرده و نواقصات این مراکز را رفع کنند و در نهایت سطح خدمات ارائه‌شده به روستائیان افزایش‌یافت.

جودی ادامه داد: در حال حاضر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها جلسات هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و موانع بیمه روستایی در هر یک از شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم تا نقاط ضعف و قوت به‌خوبی شناسایی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.