کد خبر : 94116
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آوریل 2016 - 12:12

الهلال سد قدرت تراکتورسازی نمی‌شود

الهلال سد قدرت تراکتورسازی نمی‌شود

در دور پنجم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیم تراکتورسازی تبریز سه‌شنبه در کشور قطر به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، در دور پنجم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیم تراکتورسازی تبریز سه‌شنبه ساعت ۲۲٫۱۵ در کشور قطر به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

تراکتورسازی تبریز برای قطعی شدن صعودش تنها یک امتیاز در دو بازی باقیمانده خود می‌خواهد و تقریبا صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی به مرحله یک شانزدهم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا قطعی است.

تیم فوتبال الهلال عربستان با کسب ۴۷، پرافتخارترین تیم عربستان بوده و در این کشور و خصوصا در ریاض از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این باشگاه در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده و ورزشگاه ۷۰ هزار نفری این باشگاه ملک فهد نام دارد.

الهلال عربستان تا کنون ۱۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، ۶ بار قهرمان جام پادشاهی عربستان، ۷ بار قهرمان جام ولیعهدی عربستان، ۷ بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، ۲ بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۲ بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌ است.

به دلیل کثرت قهرمانی‌های این تیم، لقب آن «الهلال» یعنی سرگروهان یا رهبران است، لباس اول این تیم یکدست آبی بوده و لباس دوم این تیم سفید است که در پیراهن این تیم رنگ آبی هم وجود دارد.

الهلال با وجود افتخارات زیاد در فوتبال عربستان دارد، آخرین بار در فصل ۱۱-۲۰۱۰ به عنوان قهرمانی لیگ برتر این کشور دست یافته و در ۴ دوره اخیر در تکرار این افتخار ناکام بوده است.

اما این تیم با ۱۳ با قهرمانی لیگ برتر در صدر باشگاه های عربستان قرار داد و بعد از الهلال، الاتحاد ۸ بار قهرمان لیگ برتر عربستان شده است.

الهلال با دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا پرافتخارترین تیم غرب آسیاست و اگر یک بار دیگر به قهرمانی این رقابت‌ها برسد، پرافتخارترین تیم آسیا خواهد شد، این تیم در فینال سال ۲۰۱۴ مغلوب نماینده استرالیا شد.

الهلال در آخرین بازی خود در لیگ عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ تیم نجران را شکست داده و در حال حاضر بعد از تیم الاهلی در رده دوم لیگ برتر این کشور قرار دارد.

الهلال چندین بار سابقه بازی با تیم‌های ایرانی را داشته که می‌توان به شکست این تیم برابر پرسپولیس اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.