کد خبر : 76724
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دسامبر 2015 - 9:49

تحرک انتخاباتی کاندیداهای احتمالی انتخابات در اهر رصد می‌شود

تحرک انتخاباتی کاندیداهای احتمالی انتخابات در اهر رصد می‌شود

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری در این شهرستان خبر داد، گفت: تاکنون ۱۸ نفر از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در شهرستان اهر شناسایی شده و رصد می‌شوند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم ، سیدمحمد عابدی با اشاره به آغاز مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان، اظهار داشت: ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی برای حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز گذشته در شهرستان اهر و استان شروع‌شده که مرکز حوزه انتخابیه مجلس خبرگان، تبریز است.

وی با اشاره به اینکه اعضای اجرایی ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اهر طی هفته جاری در صورت تائید هیئت نظارت، انتخاب می‌شوند، افزود: هشت نفر برای هیئت اجرایی ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری این شهرستان با تنظیم صورت‌جلسه‌ای توسط فرماندار، دادستان و رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر برای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ارسال‌شده و تا دو روز آینده فرصت تائید دارند.

عابدی ادامه داد: اگر در طی روزهای آینده این نفرات مورد تائید هیئت نظارت بر انتخابات نبودند به‌جای هر یک نفر، دو نفر برای تکمیل اعضای ۳۰ نفره ستاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اهر معرفی می‌شوند و برای تشکیل این ستاد تنها تا همین هفته فرصت باقی‌مانده است.

وی افزود: اعضای هیئت اجرایی و اداری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شهرستان اهر با یکدیگر متفاوت بوده و بعد از تعیین اعضای هیئت اجرایی انتخابات خبرگان رهبری طبق برنامه‌ها و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور شروع‌شده و تائید صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در حیطه وظایف مسئولان این شهرستان نبوده و در واقع شهرستان‌های آذربایجان شرقی حوزه‌های فرعی مرکز حوزه انتخابیه تبریز هستند.

فرماندار شهرستان اهر، بابیان اینکه انجام امور اداری و تعیین شعبه‌های اخذ رأی ثابت و سیار برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اهر به‌زودی آغاز می‌شود، اضافه کرد: هیئت اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بایستی تا موعد مقرر در شهرستان اهر تشکیل شود.

وی شهرستان‌های اهر و هریس در انتخابات مجلس شورای اسلامی را جزو حوزه‌های اصلی دانست و افزود: کاندیداهای حوزه انتخابیه اهر و هریس از ۲۸ آذرماه برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس، در فرمانداری اهر شروع خواهد شد.

عابدی ضمن اشاره به اینکه کاندیداهای علاقه‌مند برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر اساس قوانین واجدان شرایط، باید بالاتر از ۳۰ سال سن داشته باشند، تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات مجلس نباید بیشتر از ۷۵ سال سن داشته باشند، نفراتی نیز برای ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تعیین‌شده و در زمان قیدشده نسبت به ثبت‌نام نفرات داوطلب اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از اتمام موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی صلاحیت، البته با در نظر گرفتن تمامی زوایا و یا تخلفات اقدام خواهند کرد.

فرماندار اهر در پایان با تأکید بر اینکه برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس در اهر فعالیت‌های خود را به‌طور واضح نشان نداده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ نفر از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در شهرستان اهر فعالیت و تحرکاتی از خود نشان داده‌اند و با نزدیک‌تر شدن به زمان ثبت‌نام شاید حتی تعدادی از حضور در انتخابات انصراف و یا اضافه نیز خواهند شد.

وی افزود: هر یک از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در اهر اگر تا پایان زمان ثبت‌نام مدارک خود را ارائه ندهند ثبت‌نام آن‌ها با مشکل بوده و قابل‌قبول نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.