کد خبر : 75981
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دسامبر 2015 - 10:00

گازرسانی به روستاهای دوردست با استفاده از روش CNG

گازرسانی به روستاهای دوردست با استفاده از روش CNG

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی نحوه گازرسانی به روستاهای دور دست را با استفاده از روش CNG عنوان کرد و گفت: ۹۹ روستا به علت در دست بودن و هزینه بالای گازرسانی به روش CNG گازرسانی می‌شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی، ولی‌الله دینی اظهار داشت: هم اکنون تمام شهرها و یک هزار و ۳۷۵ روستا استان با بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از لحاظ تعداد مشترک دارای رتبه چهارم کشوری هستیم.
وی با بیان اینکه مقدار مصرف گاز طبیعی در روزهای عادی و تابستان بین ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب در روز بوده افزود: با برودت هوا و بارش برف در روزهای اخیر در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است که نشانگر افزایش ۴ برابری مصرف در بخش خانگی است و پیش‌بینی می‌شود با تداوم برودت هوا این مقدار به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.
دینی افزود: سال گذشته در مجموع بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده بود که پیش‌بینی می‌شود با مصارف نیروگاه‌ها این مقدار امسال به بیش از ۸ میلیارد مترمکعب برسد.
وی گفت: امسال تأمین گاز طبیعی نیروگاه‌های استان از روند مطلوبی برخوردار بوده و در ۴۸ ساعت گذشته نیروگاه‌های استان بالغ بر ۶ میلیارد مترمکعب مصرف داشتند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: گاز رسانی به یک هزار و ۱۰۰ روستا از محل بند « ق » تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ با دارا بودن ۲۰ خانوار یا جمعیتی بیش از ۱۰۰ نفر از سال گذشته آغاز شده و ۴۲۵ روستا در دست اجرا است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ۲۰۰ روستا تا پایان سال‌جاری به شبکه گاز خواهند پیوست.
وی نحوه گازرسانی به روستاهای دور دست را با استفاده از روش CNG عنوان کرد و افزود: ۹۹ روستا به علت در دست بودن و هزینه بالای گازرسانی به روش CNG گازرسانی خواهد شد که مراحل طراحی آنها به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.
دینی در پاسخ به میزان و نحوه دریافت بدهی نیروگاه‌ها گفت: پرداخت بدهی نیروگاه‌ها از طریق دو وزارتخانه اقدام می‌شود.

وی در مورد مدیریت مصرف در مواقع افت فشار و بحران اظهار داشت: در این مواقع در مرحله اول محدویت در تأمین گاز نیروگاه‌ها اعمال شده و در مرحله دوم این محدودیت در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کارخانجات سیمان اعمال می‌شود و در مرحله آخر نوبت گاز صنایع است بطوریکه به تولید مشکلی وارد نشود و برای همه این وارد در ستاد سوخت استان هماهنگی لازم به عمل آمده تا همه صنایع بتوانند سوخت دوم ذخیره و استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.