کد خبر : 29306
تاریخ انتشار : شنبه 7 مارس 2015 - 1:10

بهبود شاخص‌های رفاه اجتماعی اصلی‌ترین دغدغه دولت است

بهبود شاخص‌های رفاه اجتماعی اصلی‌ترین دغدغه دولت است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهبود شاخص های رفاه اجتماعی از طریق رونق اقتصادی و خروج از رکود اصلی ترین دغدغه دولت است.

a384c517_1a71_4544_8404_0e7d0d5b4b75به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده روز پنج شنبه در آیین افتتاح دفتر انجمن اقتصاددانان شمالغرب کشور در تبریز با بیان این که توسعه پایدار بدون نقشه راه ممکن نیست، نقش علمای اقتصاد در تهیه نقشه راه را بارز دانست.

وی اظهار کرد: اداره جامعه بر اساس آموزه های علمی و عقلانیت رویکرد دولت تدبیر و امید است.

جبارزاده با اشاره به این که توانمندسازی بخش خصوصی از الزامات توسعه پایدار است، یاداوری کرد: بخش خصوصی به شرط پویا بودن می تواند تاثیرگذار باشد.

وی بر سود محور بودن فعالیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت گرایش به استفاده از رانت و حرکت بر مدار بی قانونی افزایش می یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اقتصاد پایدار باید قابلیت پاسخگویی به شوک های اقتصادی را داشته باشد، خواستار تبیین پدافند غیرعامل در حوزه اقتصاد توسط اقتصاد دانان شد.

جبارزاده اظهارکرد: مدیریت استان بر حرکت بر مبنای یافته های علمی تاکید دارد و اجازه اجرای هیچ طرحی بدون مطالعه کارشناسی را نمی دهد.

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی، گفت: در این سند نگاه ویژه ای به اقتصاد دانش بنیان شده است.

جبارزاده با اعلام آمادگی نسبت به همکاری با انجمن اقتصاد دانان، اعلام کرد: انتظار مدیریت استان از این انجمن، تقویت ارتباط منطقی بین مجامع علمی، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است.

حمید دیهیم رییس هیات اجرایی انجمن اقتصاد دانان ایران هم با اشاره به اینکه این انجمن به عنوان نهادی مردمی و غیر انتفاعی در سال 1352 تشکیل شده است، بومی سازی اقتصاد را رویکرد اساسی این انجمن عنوان کرد.

محمد باقر بهشتی رییس انجمن اقتصاد دانان شعبه تبریز هم در این آیین با بیان اینکه این انجمن بستری برای استفاده از افکار علمی اقتصادی است، گفت: تعمیم فرهنگ اقتصادی در کل جامعه و تقویت بخش خصوصی از اهداف انجمن است.

این آیین با حضور معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی و تعدادی از اقتصاد دانان کشور برگزار شد.

دفتر انجمن اقتصاد دانان شمالغرب کشور به عنوان نخستین شعبه این انجمن در محل اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز دایر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.