کد خبر : 29245
تاریخ انتشار : جمعه 6 مارس 2015 - 20:30

اتوبوس‌ جدید «درسا» رونمایی شد

اتوبوس‌ جدید «درسا» رونمایی شد

اتوبوس‌ جدید «درسا» با حضور وزیر صنعت در سمنان رونمایی شد.

به گزارش شبسترنیوز،محمدرضا نعمت‌زاده با حضور در شرکت اتوبوس‌سازی عقاب-اسکانیا و پس از بازدید از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بزرگ، اتوبوس بین‌شهری جدید «درسا» را رونمایی کرد.

مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌سازی عقاب-اسکانیا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با بیان اینکه اتوبوس بین‌شهری «درسا» از جدیدترین امکانات روز دنیا برخوردار است، اظهار کرد: این اتوبوس دارای سیستم‌های به‌روزی است که در ایران برای نخستین بار استفاده‌ شده و این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت ایران در زمینه ساخت اتوبوس است.

علی شیرزادی با ارائه توضیحاتی در خصوص سیستم برق این اتوبوس بین‌شهری ادامه داد: در اتوبوس بین‌شهری درسا از سیستم برق مالتی‌پلکس استفاده‌ شده که این سیستم مقابل خطاهای پیش‌آمده به صورت کاملاً هوشمند عمل کرده و مشکلات سیستم برق را خودکار حل خواهد کرد و این سیستم برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی و سیستم ترمز نیز در این اتوبوس تغییر و تحولات بسیار مثبت و خوبی داشته، افزود: در این اتوبوس از چند مجموعه سیستم ترمز استفاده‌ شده که باعث امنیت بیشتر و عملکرد بهتر سیستم ترمز اتوبوس بین‌شهری درسا می‌شود و این موضوع برای حفظ سلامتی مسافران بسیار مهم است.

شیرزادی تصریح کرد: موتور این اتوبوس بین‌شهری به گونه‌ای تهیه‌ شده که بهینه‌ترین قدرت را با توجه به مصرف سوخت اتوبوس داراست و این موضوع نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتوبوس بین‌شهری درسا محسوب می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌سازی عقاب-اسکانیا گفت: سیستم یک‌پارچه صوت و تصویر در این اتوبوس و در عین‌ حال، وجود مونیتورهای مجزا برای هر مسافر باعث شده تا ضمن ایجاد یک فضای شخصی برای مسافران، سیستم صوت و تصویر بسیار قدرتمندی در این اتوبوس‌ها نصب شود.

وی اظهار کرد: اتوبوس‌های بین‌شهری درسا از امنیت بسیار بالایی در خصوص آتش‌سوزی برخوردار هستند که این موضوع برای حفظ جان مسافران بسیار اهمیت دارد و در این خصوص، شرکت اتوبوس‌سازی عقاب-اسکانیا سامانه‌های اطفای حریق هوشمند را در سیستم موتور، برق و قسمت بار این اتوبوس‌ها نصب‌کرده تا در هنگام کوچک‌ترین گرما و دود غیرمتعارف این سیستم عمل کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری کند.

شیرزادی همچنین در خصوص طراحی این نوع از اتوبوس‌های بین‌شهری ادامه داد: طراحی اتوبوس‌های درسا بر اساس آخرین طرح‌های اروپایی به خصوص کشور آلمان انجام‌ شده و ظاهر بسیار خوبی را برای این اتوبوس‌ها به ارمغان آورده است.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌سازی عقاب-اسکانیا افزود: ظرفیت این اتوبوس‌ها از حداقل 25 نفر تا حداکثر 44 نفر تعیین‌ شده که استاندارد ظرفیت اتوبوس‌های بین‌شهری است.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت اتوبوس بین‌شهری درسا، 70 درصد بومی‌سازی شده که این موضوع ظرفیت متخصصان بومی را نشان می‌دهد و امیدواریم تا با پرورش این ظرفیت‌ها به بومی‌سازی 100 درصدی برسیم.

منبع: فارس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.