کد خبر : 24136
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 ژانویه 2015 - 20:45

وجه تمایز جمهوری اسلامی با اردوگاه غرب

وجه تمایز جمهوری اسلامی با اردوگاه غرب

به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در جمع دانشگاهیان این دانشگاه، افزود: آنچه رمز و وجه تمایز انقلاب اسلامی با اردوگاه غرب و دیگر پیشگامان علمی است، همین پیوند دانش با ارزش های انسانی است که ما به علم نه به عنوان ابراز اقتصادی بلکه به عنوان ابزاری برای

به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در جمع دانشگاهیان این دانشگاه، افزود: آنچه رمز و وجه تمایز انقلاب اسلامی با اردوگاه غرب و دیگر پیشگامان علمی است، همین پیوند دانش با ارزش های انسانی است که ما به علم نه به عنوان ابراز اقتصادی بلکه به عنوان ابزاری برای رسیدن به جایگاه برتر انسانی و رویارویی با زیاده خواهان نگاه می کنیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت ما در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، فناوری و دفاعی شتاب به سمت تجاری سازی دانش است.

ابوترابی فرد گفت: از دستاوردهای مهم نظام تولید علم، کوتاه نمودن فاصله تبدیل علم به ثروت است که بحمدالله با شتاب بیشتری به سمت تجاری سازی دانش و خلق شرکت های دانش بنیان پیش می رود.

وی ادامه داد: افزایش تعداد دانشجو به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمله تحولات کشور در بخش دانشگاهی است و این باعث افتخار است و ارزشمندتر اینکه که ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه های بزرگ در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه را برای تحول ریشه دار و عمیق علمی فراهم آورد، افزود: همچنانکه ما در رشته های مهندسی و پزشکی جایگاه استثنایی در جهان داریم در رشته های نوین جزو چند کشور برتر دنیا هستیم، ضمن آنکه در حوزه هسته ای نیز جزو ۱۱ کشور برتر دنیا محسوب می شویم.

وی گفت: پیشرفت ما در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، فناوری و دفاعی مثال زدنی است و اگر جهان در مقابل کشور ما صف آرایی می کند، به خاطر همین افق های روشنی است که فراروی کشور ما وجود دارد و معمار این حرکت عظیم علمی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: وقتی رییس جمهوری آمریکا می گوید ما با تشدید تحریم ها علیه ایران خودمان را منزوی می کنیم، این نشان از پیروزی انقلاب بر جهان است که از پیوند سیاست با دانش، ارزش و اخلاق ناشی شده است.

وی به ظرفیت بزرگ دانشمندان کشور به ویژه دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: با وجود شما دانشگاهیان نباید در کشور ما کاستی وجود داشته باشد، زیرا به هر حوزه از علم که وارد شوید منشا تحولات بزرگ خواهید شد.

ابوترابی فرد گفت: متاسفانه یکصد سال است که ما نفت می فروشیم و تحولی لازم است تا با تبدیل نفت خام به فراورده های نفتی، آنرا با ۱۰۰ برابر ارزش افزوده بفروشیم که این امر با مدیریت صحیح، در فاصله کوتاه زمانی دست یافتنی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ss یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 21:21

ابوترابی فرد اضافه کرد: وقتی رییس جمهوری آمریکا می گوید ما با تشدید تحریم ها علیه ایران خودمان را منزوی می کنیم؟!
رییس جمهور آمریکا کی همچین حرفی زده؟

شبسترنیوز یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 22:41

سلام خوب رسانه ها هم گفتن دیگه تلویزیون خودمن شنیدم