کد خبر : 23777
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژانویه 2015 - 0:10

۶۹ سارق و زورگیر دستگیر شدند

۶۹ سارق و زورگیر دستگیر شدند

۶۹ سارق، زورگیر و تبهکار بامداد دیروز زمانی که در خواب بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. به گزارش همشهری، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: از چندی قبل مأموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان فعالیت چندین سارق و زورگیر قرار گرفتند که نشان می‌داد در

۶۹ سارق، زورگیر و تبهکار بامداد دیروز زمانی که در خواب بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: از چندی قبل مأموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان فعالیت چندین سارق و زورگیر قرار گرفتند که نشان می‌داد در پایتخت و حاشیه تهران دست به زورگیری و سرقت می‌زنند. مأموران طی ۱۵روز اقدامات اطلاعاتی، سرانجام موفق به شناسایی این افراد که هرکدام برای خود باندهای جداگانه‌ای داشتند، شدند تا اینکه سرانجام ساعت ۴صبح سه‌شنبه ۲۳دی‌ماه سال‌جاری ۶۹نفر را در یک عملیات همزمان در تهران و ۸شهرحاشیه پایتخت دستگیر کردند. سرهنگ محمدیان تصریح کرد:

این افراد از سارقان حرفه‌ای بودند که در قالب ۱۲باند مختلف در زمینه کیف‌قاپی، سرقت منزل، سرقت قطعات خودرو، ‌زورگیری با سلاح سرد و سرقت خودرو فعالیت داشتند. وی افزود: از میان ۶۹نفری که دستگیر شدند، ۴نفر از آنها مرتبط با جرایم جنایی بودند که تحقیقات از آنها برای افشای حقایق ادامه دارد. همچنین ۶مالخر در میان افراد دستگیرشده وجود دارد. به گفته او، در میان دستگیر‌شدگان یک نفر زن و بقیه مرد هستند. این زن نیز متهم است با باند سارقان که با شکستن قفل خانه‌ها یا شیشه پنجره‌ها در شمال و غرب پایتخت دست به سرقت اموال ارزشمند از خانه‌ها می‌زدند، همکاری داشت و اقدام به فروش طلاهای مسروقه می‌کرد.

او در خانه یکی از اعضای باند دستگیرشد. رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین گفت: اعضای یکی از باندهایی که منهدم شد با حمله به باربری‌ها و پیک‌های موتوری آنها را خفت می‌کردند و با تهدید سلاح سرد، محموله‌های آنها را به سرقت می‌بردند. در میان افراد دستگیر‌شده سارقان قطعات و لوازم خودرو نیز هستند که بیشتر آنها کامپیوتر خودروها را می‌دزدیدند. سرهنگ محمدیان در ادامه از انهدام یک باند ۷نفره خبر داد و گفت:

به‌تازگی ۷عضو یک باند بزرگ کامپیوترهای خودرو دستگیر شدند. آنها عمدتا کامپیوتر ۲۰۶ را می‌دزدیدند و در کارگاهشان که در حاشیه تهران بود، اقدام به شست و شوی این قطعات می‌کردند. سپس با نصب هولوگرام‌های جعلی آنها را به شهرستان می‌فرستادند و در قالب نو می‌فروختند. کارآگاهان در بازرسی از کارگاه آنها، تعداد ۱۲۰دستگاه کامپیوتر از آنها کشف کردند و تحقیقات از این باند بزرگ همچنان ادامه دارد.

سرقت ۱۷موبایل

روز گذشته یکی از شاکیانی که در دام یک باند خشن گرفتار شده بود در اداره آگاهی حاضر شد و ۴نفر از سارقان دستگیر‌شده را به‌عنوان سارق اموالش شناسایی کرد. وی در توضیح ماجرای سرقت به خبرنگار همشهری گفت: من پیک موتوری هستم. ۲ روز پیش یک محموله که شامل ۱۷موبایل بود از پاساژی در خیابان جمهوری تهران گرفتم تا به فروشگاهی در شرق پایتخت ببرم. در بین راه ناگهان متوجه شدم که ۲ موتورسوار با ۴ سرنشین در تعقیب من هستند. آنها چاقویی در دست داشتند که اصلا نمی‌دانم چطور شد که در عرض ۱۵ثانیه باری که پشت موتورم بسته بودم را دزدیدند و پا به فرار گذاشتند. وی افزود: بعد از سرقت راهی اداره پلیس شدم و به طرح شکایت پرداختم. خوشبختانه امروز متوجه شدم که پلیس به این سرعت همه آنها را دستگیر کرده است.

تنها زن دستگیر شده

زن جوان متولد سال ۷۰ است. وی عضو یکی از باندهای سرقت بود که سحرگاه روز گذشته دستگیر شد. وی تنها زن دستگیر شده در عملیات روز گذشته پلیس آگاهی تهران است. گفت‌وگوی همشهری با او را بخوانید.

معتادی؟

نه. یک سال است که پاکم.

پس چرا می‌لرزی؟

به خاطر اضطرابه.

چی مصرف می‌کردی؟

شیشه.

چند وقت است که با اعضای باند سارقان فعالیت داری؟

من اصلا نمی‌دانستم آنها سارق هستند. فقط مقداری طلا بود که فروختم و پولش را به نامزدم دادم.

نامزدت عضو باند سرقت بود‌؟

نه او مغازه دارد.

اما پلیس می‌گوید که نامزدت با یک باند سرقت فعالیت دارد؟

فکر نکنم او دزد باشد!

خانواده‌ات می‌دانند که دستگیر شده‌ای؟

من خانواده‌ای ندارم. مادرم سال‌ها پیش از پدرم طلاق گرفت و ما را ترک کرد. بعد از آن پدرم ازدواج کرد. رابطه خوبی با نامادری‌ام نداشتم. مرتب مرا اذیت می‌کرد تا اینکه ۲سال پیش پدرم فوت کرد و نامادری‌ام مرا از خانه بیرون انداخت.

بعد از آن کجا رفتی؟

از خانه‌مان که کرج بود به مشهد رفتم. مدتی در خوابگاه بهزیستی بودم تا اینکه با نامزدم محمد آشنا شدم و با هم به تهران آمدیم.

چقدر درس خوانده‌ای؟

بی سوادم! اصلا مدرسه نرفته‌ام.

خرید هیوندا با کیف‌قاپی

در میان متهمان دستگیر‌شده پسر کم سن و سالی حضور دارد که با پول کیف‌قاپی توانسته بود یک خودروی هیوندای ۷۵میلیون تومانی بخرد. او متولد ۷۰ است و به گفته خودش زمانی که ۱۶سال داشت داماد شده و حالا در این سن کم پدر ۲ فرزند است!

سارق تک رویی؟

نه، با همدستی برادرم و ۳نفر دیگر یک باند تشکیل دادیم.

شیوه سرقت‌تان چگونه بود؟

سوار بر ۲ موتور می‌شدیم و بعد از زاغزنی و شناسایی طعمه‌هایمان در سطح شهر به آنها حمله می‌کردیم و دست به کیف‌قاپی می‌زدیم.

چه مدت است که کیف‌قاپی می‌کنی؟

نمی‌دانم. ۵، ۶ماهی می‌شود.

در این سرقت‌ها چقدر پول گیرت آمد؟

نمی دانم. حسابش از دستم در رفته است.

ماشین مدل بالایت را با همین پول‌ها خریدی؟

من و برادرم با هم این پول را جور کردیم و ماشین خریدیم. او هم توی کار خلاف است. مثل من کیف‌قاپی می‌کند.

فکر نمی‌کردی دستگیر شوی؟

راستش نه. اصلا تصور نمی‌کردم گیر بیفتیم. فکر می‌کردم کارمان خیلی حرفه‌ای است.

خانواده‌ات خبر دارند که دستگیر شده‌ای؟

صبح که دستگیرمان کردند همسرم که باردار است و فرزند ۳ساله‌ام خیلی ترسیدند.

چند وقت است ازدواج کرده‌ای؟

حدود ۶سال پیش زمانی که ۱۶سال بیشتر نداشتم، ازدواج کردم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.