کد خبر : 2106
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 ژانویه 2014 - 1:59

باغات گردوی شبستر در معرض آفت کرم خراط است

باغات گردوی شبستر در معرض آفت کرم خراط است

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمود رحیمی عراقی با اعلام اینکه در شهرستان شبستر با 725 هکتار باغ گردو سالانه دو هزار تن محصول تولید می شود، افزود: در صورت عدم مراقبت لازم توسط باغداران، این آفت صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. وی با اشاره به


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمود رحیمی عراقی با اعلام اینکه در شهرستان شبستر با 725 هکتار باغ گردو سالانه دو هزار تن محصول تولید می شود، افزود: در صورت عدم مراقبت لازم توسط باغداران، این آفت صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای شیوه های مدرن باغداری و بکارگیری مهندسان ناظر در توسعه و اصلاح باغات و مبارزه با آفات و بیماریها، عملکرد محصولات باغی این شهرستان را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده است، گفت: زمستان های ملایم، خشکسالی های متداول و کاهش سطح آبهای زیرزمینی در کنار عدم رعایت بهداشت باغات از مهم ترین عوامل شیوع آفت کرم خراط است.

رحیمی عراقی اظهار کرد: در کنترل این آفت بر اساس دستورالعمل فنی سازمان حفظ نباتات از تلفیق روش‏های زراعی، مکانیکی، شیمیایی و روش مبتنی بر رفتار و عادات حشره در سال های اخیر استفاده می شود.

وی گفت: بهره برداران باغی با تعامل بیشتر با کارشناسان و استفاده از توان فنی و تخصصی موجود می توانند در جلوگیری از خسارات و کاهش صدمات آفت کرم خراط به باغات گردو گام های موثری بردارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.