کد خبر : 19062
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 نوامبر 2014 - 15:54

جلسه مشترک شوراها وشهرداران شبستر و وایقان برگزار شد

جلسه مشترک شوراها وشهرداران شبستر و وایقان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز ر جلسه  هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شبستر و وایقان ، ابراهیمی شهردار وایقان  برگزاری این جلسه را عامل مهمی در جهت توسعه و نزدیکی بیش از پیش دو شهر همجوار وایقان و شبستر دانست. وی افزود: مردم شهر وایقان و شبستر متأثر از خصوصیات مشترک هستند و ما

۴۳۷۹۳۳۸۱۵۳۹۰۷۴۱۴۶۰۳۰به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز ر جلسه  هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شبستر و وایقان ، ابراهیمی شهردار وایقان  برگزاری این جلسه را عامل مهمی در جهت توسعه و نزدیکی بیش از پیش دو شهر همجوار وایقان و شبستر دانست.

وی افزود: مردم شهر وایقان و شبستر متأثر از خصوصیات مشترک هستند و ما برای شهر شبستر جایگاه خاصی قائل هستیم. شهردار وایقان با اشاره به اشتراکات بین دو شهر وایقان و شبستر گفت: متاسفانه هر دو شهرتاکنون فاقد مطالعات جامع توسعه هستند و با توجه به نزدیکی این دو شهر و ارتباطات مردم آن و اشتراکات خوبی که بین هر دو وجود دارد نیاز به یک تحلیل علمی و آنالیز ویژه برای گسترش ارتباط بین وایقان و شبستر است.

وی افزود: کشورهایی که توسعه پیدا کرده اند و رفاه را به معنای واقعی برای مردم به وجود آورده اند برای خود هیچ مرزی تعریف نکرده اند به طوری که در کشورهای اروپایی برای سفر از یک کشور به کشور دیگر همسایه پاسپورت نیاز نیست  در مورد وایقان و شبستر هم که به هم چسبیده اند باید گفت که حریم شهری خاصی وجود ندارد و تعامل و همیاری شهرداری های هر دو شهر می تواند روند توسعه را سرعت بخشد.

شهردار وایقان گفت: مسافت ۵ کیلومتری بین وایقان و شبستر که دارای یک بلوار به عرض سه متر می باشد می تواند با ارائه و مطالعه یک طرح ساماندهی شود و با تصویب این طرح بین دو شورای اسلامی وایقان و شبستر منبع درآمدی برای هر دو شهر باشد…

اشرفی شهردار شبستر نیز با اشاره به بکر بودن این جاده و موقعیت خاص آن، زمینه را برای گسترش شهر شبستر و نیز ایجاد مکان گردشگری و رفاهی فراهم دانست.

وی افزود : این جاده برای هر دو شهر حیاتی است و اگر طرح ساماندهی آن به تصویب شوراهای هر دو شهر برسد ما آمده عملیاتی کردن آن از سال ۹۴ هستیم . اشرفی همچنین پیشنهاد کرد : این مسیر با توجه به موقعیت نزدیکی به هر دوشهر شرایط لازم را برای ایجاد یک مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی اختصاصی را دارد. شهردار شبستر گفت: شهرداری شبستر جهت ارتقاء رفاه شهروندان و نیز ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری همه تلاش خود را به کار بسته است و همدلی اعضای این جلسه می تواند این کار را سرعت بخشد.

رئیس شورای اسلامی وایقان هم با اشاره به نزدیکی و توسعه شهرهای وایقان و شبستر پیشنهاد کرد: در حریم این جاده باید کاربری در عمق ۱۵۰ متری تعریف شود تا در آینده شهرداری های هر دو شهر به مشکل بر نخورند. وی همچنین در بحث دیوار کشی اراضی این مسیر خواستار رعایت حریم  قانونی شد.

جلالی از اعضای شورای اسلامی وایقان نیز در ادامه با اشاره به حلقه اتحاد وایقان و شبستر که بسیار ناگسستنی و محکم است گفت : جاده وایقان شبستر می تواند آبستن طرح های مهمی باشد با توجه به موقعیت بی نظیر  و امکانات موجود مسیر توسعه باز است.  وی خاطر نشان کرد : صنعت گردشگری امروز در دنیا یکی از صنایع مهم در ارز آوری و توسعه است که این مسیر پتانسیل ایجاد این صنعت را فراهم کرده است. وی ابراز امیداوری کرد همدلی شوراهای هر دو شهر با عملیاتی کردن طرح های مورد نیاز توسط شهرداران میتواند به این مهم دست یافت.

خانم قهرمانی رئیس شورای اسلامی شبستر با بیان اینکه پیشرفت این دو شهر به یکدیگر وابسته است ابراز امیدواری کرد که خروجی این جلسه موجبات همکاری بیش از پیش شهرداری های شبستر و وایقان در مسیر پیشرفت باشد . رئیس شورای اسلامی شبستر ساماندهی مسیر اتصالی این دو شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: شورای اسلامی شبستر عزم خود را برای اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی در حد فاصل این دوشهر به کار بسته و با همدلی و همکاری شورای اسلامی شهر وایقان و شهردار آن به زودی در این مسیر شاهد ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی تفریحی خواهیم بود.

خجسته منش عضو شورای اسلامی شبستر هم خاطر نشان کرد : مردم فرهنگی شبستر و وایقان لایق بهترین امکانات رفاهی و تفریحی هستند و امید می رود با همدلی و همکاری شوراهای اسلامی شبستر و وایقان و تصویب طرح های مدرن بتوانیم گامی موثر در این مسیر برداریم . خجسته منش افزود : جایگاه وی‍‍ژه جاده وایقان شبستر و مسیر ۵ کیلو متری آن که شهر های وایقان و شبستر را به هم متصل کرده اند می تواند با ایجاد یک مسیر پیاده روی اسفنجی ورزش همگانی را در این نقطه فرهنگ سازی کرد وی همچنین پیشنهاد کرد : اگر شهرداری شبستر و وایقان دست به دست هم دهند میتوانند با تصویب بودجه لازم در شورا های هر دو شهر یک شهربازی مدرن  و پیشرفته در حد فاصل این دو شهر ایجاد نمایند که موجبات توسعه صنعت گردشگری را فراهم خواهد کرد. نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان شبستر خاطر نشان کرد : شهرستان شبستر با همه وسعت زیاد خود از کمبود فضای آمفی تئاتر برای برگزاری مراسمات شهرستانی رنج می برد وی افزود :‌ فضای خالی بین شبستر و وایقان میتواند جهت احداث یک مجمتع بزرگ فرهنگی ورزشی که هم شهربازی و هم امکانات فرهنگی نظیر سالن بزرگ همایش و کنفرانس را در خود جای داده است باشد. وی در خاتمه  با یاد کردن نام نیک از دکتر امین لو در راستای اتحاد بین دو شهر شبستر و وایقان گفت: عامل اصلی اتحاد و همبستگی شهرهای شبستر و وایقان خدمات گسترده دکتر امین لو در زمان نمایندگی ایشان است.

فریدونی عضو شورای اسلامی شبستر نیز در ادامه با اشاره به فراهم سازی فضای گردشگری در بین شهر وایقان و شبستر و زمان ارائه بودجه خواستار تصویب طرح مطالعاتی توسعه این مسیر در شورای اسلامی دو شهر شد و افزود : با توجه به پیشینه ارتباط مردم  که از سال ۶۸ به بعد بیشتر شده است حضور مردم هر دو شهر در مراسم مختلف همدیگر نشانه پیوند ناگسستنی این دو شهر شده است. وی همچنین تحقق شهروند الکترونیک و حرکت به سمت الکترونیکی کردن شهرداری ها را خواستار شد.

در پایان این جلسه  طرح مطالعات ساماندهی جاده وایقان – شبستر به تصویب رسید و بودجه لازم برای این طرح پیش بینی و در بودجه ۹۴ لحاظ شد. شهرداران شبستر و وایقان هم توافق کردند که جلو ساخت و سازهای غیر مجاز را در این محدوده بگیرند  و با برگزاری جلسات با جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی ساخت و سازها را در این محدوده ساماندهی نمایند.

۴۳۷۹۳۳۸۱۵۳۹۰۷۴۱۴۶۰۳۰ ۶۹۱۹۳۰۷۱۹۰۲۲۳۰۵۲۷۵۹۹

روابط عمومی شهرداری وایقان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.