کد خبر : 150173
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژانویه 2018 - 14:44

۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی برف‌گیر است

۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی برف‌گیر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از آمادگی کامل ۵۰ راهدارخانه و ۵۱ اکیپ در فصل زمستان در آذربایجان شرقی خبر داد گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی برف‌گیر است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، منوچهر سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی برف‌گیر است اظهار کرد: آذربایجان شرقی بالغ‌ بر ۱۴۰۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که در فصل زمستان تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات به هم استانی‌ها اندیشیده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از آمادگی کامل ۵۰ راهدارخانه و ۵۱ اکیپ در فصل زمستان در آذربایجان شرقی خبر داد افزود: مجموع پرسنلی که در فصل زمستان برای ارائه خدمات راهداری در نظر گرفته‌ایم بیش از ۹۲۰ نفر است که هم‌زمان با بارندگی‌ها با ۶۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در حالت آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با بارش نخستین برف پاییزی، راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات راهداری آماده‌سازی شده و اکنون هم آمادگی لازم را دارند گفت: با توجه به این‌که استان آذربایجان شرقی منطقه‌ای کوهستانی و عمدتاً برف‌گیر بوده به همین جهت و در راستای افزایش ایمنی هم استانی‌ها هنگام تردد در جاده‌ها با دستگاه‌های ذی‌ربط نیز همکاری می‌کنیم.

سلمان‌زاده بر لزوم استفاده از مخلوط نمک و شن در یخ‌زدایی جاده‌های آذربایجان شرقی تأکید کرد، گفت: در راستای اتخاذ تمهیدات لازم در فصل زمستان، امسال ۶۰ هزار تن مخلوط نمک و شن را تأمین کرده و در اختیار راهدارخانه‌های استان گذاشته‌ایم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده شود و علاوه بر آن هیچ‌ گونه تغییرات در راهدارخانه‌های استان نداریم بلکه اقدامی که انجام داده‌ایم این است که امسال راهدارخانه‌ها را تجهیز و ماشین‌آلات را تعمیر کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از رانندگان خواست تا در فصل زمستان به توصیه‌های پلیس توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسافرانی که از سایر استان در فصل زمستان قصد سفر به آذربایجان شرقی را دارند حتماً پیش از حرکت از وضعیت راه‌ها اطلاع یافته و زنجیرچرخ، سوخت کافی، وسایل گرمایشی و ایمنی به همراه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.