کد خبر : 128248
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 ژانویه 2017 - 11:48

بیش از ۹۰ درصد واردات آذربایجان شرقی متعلق به واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات است

بیش از ۹۰ درصد واردات آذربایجان شرقی متعلق به واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات است

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به نوع واردات آذربایجان شرقی از طریق مرزها و گمرکات استان گفت: بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از واردات آذربایجان شرقی متعلق به مواد اولیه و یا ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع استان است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علی‌اصغر عباس‌زاده با اشاره به اینکه بهبود وضعیت صادراتی آذربایجان شرقی با اجرای مگاپروژه کشوری “پنجره واحد سرمایه‌گذاری” اظهار داشت: با اجرای این طرح در گمرکات استان، بسیاری از فرایندهای گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با الکترونیک شدن فرآیندهای گمرکی در آذربایجان شرقی، زمان انتظار برای واردات و صادرات به شدت کاهش یافته است، افزود: زمان انتظار برای واردات از ۲۰ روز به ۳ روز و صادرات از ۷ روز به ۱ روز کاهش یافته و سبب تسهیل و افزایش صادرات در استان شده است.

مدیرکل گمرک تبریز ابراز داشت: با کاهش زمان صادرات بسیاری از کشورهایی مانند هند به جای استفاده از مسیر آسیای مرکزی می‌توانند مسیر صادرات خود را از ایران انتخاب کرده و برای استان و کشور ارزآوری داشته باشد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای دریافت بهتر و راحت‌تر خدمات گمرکی توسط صادرکنندگان استان، دفاتر گمرکی را در شهرک‌های صنعتی مانند شهید سلیمی آذرشهر مستقر کرده‌ایم، گفت: انجام امور گمرکی به صورت الکترونیک بوده و پلمب خودروهای صادراتی نیز در شهرک‌ها انجام می‌شود تا زمان انتظار صادراتی در مرزها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بناب پایانه صادراتی مستقر شده است، افزود: بناب در جنوب آذربایجان شرقی به‌عنوان قطب صادرات خشکبار است که بدون معطلی خدمات گمرکی به صادرکنندگان ارائه می‌شود، ضمن اینکه در گمرک‌های منطقه آزاد ارس، نوردوز، سهلان و فرودگاه نیز خدمات گسترده ارائه می‌دهند.

مدیرکل گمرک تبریز در ادامه با اشاره به نوع واردات آذربایجان شرقی از طریق مرزها و گمرکات استان گفت: بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از واردات آذربایجان شرقی متعلق به مواد اولیه و یا ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع استان است.

عباس زاده با تاکید بر اینکه تسهیل فضای کسب‌وکار یک کار حاکمیتی است که در دست تولیدکننده یا صادرکننده نیست، خاطرنشان کرد: دولت زمینه را فراهم کرده و باید صادرکنندگان از این موقعیت برای افزایش صادرات و ارزآوری و تولید ثروت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.