کد خبر : 127760
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 ژانویه 2017 - 12:24

نجفی: سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز به زودی افتتاح می‌شود/ هنرمندان اجازه‌ی غلبه فرهنگ‌های نوپا بر فرهنگ ۴ هزار ساله را ندهند

نجفی: سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز به زودی افتتاح می‌شود/ هنرمندان اجازه‌ی غلبه فرهنگ‌های نوپا بر فرهنگ ۴ هزار ساله را ندهند

شهردار تبریز گفت: با توجه به کمبودهای سالن همایش در تبریز، مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، صادق نجفی در آیین اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ما از مسئولان شهر تبریز حمایت‌های لازم بیشتری برای هنرهای نمایشی و تئاتر انتظار داریم.

وی به کمبود سالن نمایشی در شهر تبریز اشاره کرد و بیان داشت: سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز، در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود که امید است بخش عمده‌ای از نواقص و کمبودهای سالن نمایشی برطرف شود و بتوانیم امکانات لازم، در زمینه‌ی تئاتر برای حضور همزمان ۲۰۰۰ نفری هنر دوستان در سالن‌های نمایشی فراهم نماییم.

شهردار تبریز در مورد قدمت تئاتر در استان آذربایجان‌شرقی گفت: حضور بیش از ۱۰۰ ساله شهر تبریز، به عنوان شهر اولین‌ها، در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی مایه مباهات و افتخار شهر تبریز می‌باشد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ماندگاری ۱۲۰ ساله هنرهای نمایشی در شهر تبریز، همت و تلاش بی دریغ مسئولین هنرهای نمایشی و تئاتر به خصوص بابک نهرین در گسترش و توسعه تئاتر می‌باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات امروزی جوانان کشور که جوانان را به خود درگیر ساخته است و سبب از دست دادن هویت خود می‌شود؛ عدم توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می‌باشد.

نماینده شهرداران کشور به ساخت کارهای اثربخش در بین جوانان تاکید و عنوان کرد: در زمینه هنرهای نمایشی باید فعالیت‌های هنری در ضرورت دستور کار قرار گیرد که اثرات و تاثیرگذاری آن در بین جوانان بیشتر باشد و در ذهن، فکر و فرهنگ جوانان اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: باید به فرهنگ غالب در فجای مجازی غلبه کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ‌های نوپا بر فرهنگ بیش از ۴۰۰۰ ساله تبریز غالب شوند.

نجفی با اشاره به شعار «تبریز۲۰۱۸» با عنوان هر شهروند، یک میزبان؛ اظهار داشت: اگر ما خواهان توسعه و گسترش تبریز در «تبریز۲۰۱۸» هستیم نیازمند حضور هنرمندانه  همه، در عرصه فرهنگی «تبریز۲۰۱۸» هستیم.

شهردار تبریز در پایان بیان داشت: در نظر داریم المان‌های آثار تاریخی شهر تبریز را زمانیکه تبریز پایتخت ایران بوده است؛ طراحی کنیم و تاریخ و قدمت تبریز را به منصه ظهور بگذاریم.

وی در پایان از افتتاح خانه تبریز در باکو طی روزهای آینده خبر داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.