کد خبر : 116824
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اکتبر 2016 - 12:46

یک کارشناس دینی عنوان کرد؛

نباید عزاداری‌ها بعد از روز عاشورا فروکش کند/ تعدد هیئت‌ها به خاطر «با فلانی زیر یک پرچم نمی‌روم» تفرقه‌افکنی است

نباید عزاداری‌ها بعد از روز عاشورا فروکش کند/ تعدد هیئت‌ها به خاطر «با فلانی زیر یک پرچم نمی‌روم» تفرقه‌افکنی است

حجت الاسلام امامی گفت: عزاداری‌ها نباید محدود به دهه اول محرم باشد و بعد از روز عاشورا کمرنگ شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، حجت الاسلام سعید امامی با اشاره به افزایش تعداد هیئت‌های عزاداری در طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: از یک سو این تعدد هیئت به عنوان یادِ اهل بیت(ع) ایرادی ندارد لکن چنانچه علت این افزایش‌ها «منیّت»، «خودخواهی» و «تفرقه‌افکنی» باشد قطعا به منفعت شیعیان نیست.

وی ادامه داد: اصولا انسان‌ها در هر جایی به یاد اهل بیت(ع) می‌توانند جلسه تشکیل دهند چراکه در هر جمعی که شکل می‌گیرد اعضاء درگیر کار می‌شوند و رشد تشکیلاتی می‌یابند اما این امر شرط دارد و آن اینکه عده‌ای برای جدا کردن خود از بقیه و با طرح موضوع «با فلانی زیر یک پرچم نمی‌روم» روی به تشکیل هیئت نیاورند.

این کارشناس دینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محدود شدن عزاداری‌ها به دهه‌ی اول محرم و کم‌رنگ شدن آن بعد از روز عاشورا بدعت است، ابراز کرد: اینکه بعد از واقعه‌ی عاشورا عزاداری‌ها فروکش می‌کند قطعا اشتباه است و باید در طول ماه محرم عزاداری ادامه داشته باشد لکن عقیده‌ی شروع عزاداری‌ها بعد از روز عاشورا نیز جای ایراد دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) چندین سال قبل شهید شده و عزاداری شیعیان قبل از روز عاشورا نوعی رفتار اعتراضی و نشان دادن همراه شدن با قافله سیدالشهدا است؛ لذا علاوه‌بر دهه اول محرم باید در ادامه نیز عزاداری‌ها ادامه داشته باشد و هر ازگاهی چنین جلساتی برگزار گردد.

حجت الاسلام امامی در پاسخ به این سوال که اهداف تشیع لندنی در کنار تحریف موضوعات چیست، توضیح داد: شیعیان مقدسات اهل سنت را ارج می‌نهند و حتی در زیارت عاشورا ما به اشخاص مورد احترام آنان هیچ‌گونه توهینی نمی‌کنیم و تنها شمر و عمربن سعد را لعنت می‌فرستیم لکن تشیع لندنی این نگاه را ندارد و با دادوفریاد به سنی‌ها اهانت می‌کند.

وی عنوان کرد: تمام این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که امام صادق(ع) فرموده است، در نماز جماعت سنی‌ها شرکت کنید و به عیادت بیمارانشان بروید تا وحدت حاصل شود؛ اهل سنت به اهل بیت(ع) علاقه خاصی دارند لکن اقدامات تشیع لندنی موجب می‌گردد تا آنان نسبت به شیعیان واقعی بدبین شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.