کد خبر : 107511
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 جولای 2016 - 11:10

کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی امکان رقابت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند

کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی امکان رقابت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی امکان رقابت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علیرضا آقابالایی با اشاره به اهمیت تولید ملی در اقتصاد کشور اظهار داشت: حمایت از تولید ملی را می‌توانیم عاملی برای حضور موفّق در بازارهای جهانی و تحقّق رشد اقتصادی قلمداد کنیم چراکه افزایش تولید ملّی بهانه‌ای برای صادرات و ارزآوری به کشور در پی توسعه صادراتی است.

وی افزود: ایرانیان نیز برای حمایت از کار و با مصرف محصول باکیفیّت ایرانی می‌توانند در پوشاندن جامه عمل به اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های تولید افزود: حمایت دولت از بخش صنعت و کشاورزی با اختصاص یارانه و سیاست‌های تشویقی موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، بررسی بازارهای جهانی و ارائه راهکارهای معقول برای صادرات را از برنامه‌های مهم این اتحّادیه دانست و یادآور شد: بدیهی است که حمایت دولت، حفظ اشتغال و مهیّا شدن شرایطی مناسب برای سرمایه‌گذاری و امکان رقابت در بازار را در پی دارد.

وی افزایش تعرفه گمرکی را در جلوگیری از ورشکستگی صنایع داخلی تاثیرگذار دانست و افزود: ایجاد محدودیت با افزایش تعرفه گمرکی برای اقلام و محصولاتی که نمونه مشابه داخلی دارند از ورشکستگی صنایع داخلی جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.