کد خبر : 106147
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 جولای 2016 - 12:06

دولت حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کند/ توان مالی ما به حد صفر رسیده است

دولت حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کند/ توان مالی ما به حد صفر رسیده است

شهرام نریمانی علت اصلی دیرکرد پرداخت خسارت‌های باغداران را عدم تخصیص حق بیمه توسط دولت دانست.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، طی بارش‌های شدید علی الخصوص تگرگ در سال گذشته در آذربایجان شرقی خسارت هایی به باغات و زمین‌های کشاورزی وارد شد که بر همین اساس کشاورزان و باغدارانی که زمین‌های خود را بیمه کرده بودند به اداره بیمه مراجعه کرده و خواستار دریافت هزینه خسارت های وارده بودند.

طی روزهای اخیر طی چندید تماس با پایگاه خبری آناج چند تن از باغداران استان علی الخصوص باغداران ملکانی از عدم پرداخت حق بیمه‌ها انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

بر همین اساس شهرام نریمانی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، ضمن تأیید این ادعاها خاطرنشان کرد: در استان ما ۱۷۰ میلیارد تومان خسارت مصوب شده بود تا به باغداران، کشاورزان، مرغداران و زنبور داران پرداخت شود که از این مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده ولی ۴۲ میلیارد تومان که مربوط به بخش باغ‌ها می‌باشد پرداخت نشده است.

وی بیان داشت: دولت در سال ۹۴ مصوب کرده بود که مبلغ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه، سهم دولت پرداخت کند که فقط ۲۱۰ میلیارد تومانش را پرداخت کرد.

نریمانی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد از حق بیمه‌ها را از مردم دریافت می‌کنیم، افزود: طبق اساس نامه دولتی باید ۷۰ تا ۸۰ درصد حق بیمه باقی مانده توسط دولت پرداخت شود که تا به این لحظه چیزی پرداخت نشده است.

وی در پایان گفت: تا زمانی که دولت تعهداتش را در خصوص حق بیمه حق دولت عملی نکند نخواهیم توانست حق بیمه های خسارت دیده‌ها را پرداخت کنیم زیرا توان مالی ما به حد صفر رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.