کد خبر : 105780
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 جولای 2016 - 11:03

هوای عاشقی در مسجد جامع تبریز پیچید

هوای عاشقی در مسجد جامع تبریز پیچید

مراسم پر فیض اعتکاف رمضانیه با حضور ۳۴۰ نفر در مسجد جامع تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، سنت حسنه‌ی اعتکاف در ایام البیض همواره با استقبال چشمگیر مردم بصیر آذربایجان، به ویژه نسل جوان این خطه‌ی سراسر ایمان و باور، همراه بوده است.

اینبار مسجد جامع تبریز میزبان معتکفان رمضانیه است؛ میزبان انسان هایی که دست از دنیای فانی شسته و دل در گرو الطاف خاصه حق تعالی قرار داده‌اند.

انسان هایی که برای زدودن زنگار از آیینه‌ی وجودشان کشکول گدایی معرفت در دست گرفت و ملتمسانه به درگاه پر از جود حضرت دوست آمده‌اند.

بخت شکوهی از مسئولان برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با آناج در خصوص جزئیات این مراسم، اظهار داشت: سنت حسنه‌ی اعتکاف رمضانیه برای سومین سال پیاپی از صبح بیست و ششم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهرستان تبریز برگزار تا غروب روز بیست و هشتم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این مراسم به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان تبریز برگزار شده است، افزود: تعداد ۳۴۰ نفر برای شرکت در این مراسم نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ نفر از خواهران و مابقی از برادران تبریزی هستند.

وی با بیان اینکه قشر جوان اکثریت مطلق شرکت کنندگان این دوره از مراسم اعتکاف رمضانیه را به خود اختصاص داده‌ است، اضافه کرد: میانگین سنی ۸۰ درصد از شرکت کنندگان ۲۵ سال می باشد.

بخت شکوهی جمع خوانی قرآن کریم، قرائت ادعیه های خاصه، برپایی حلقه‌های معرفتی و سخنرانی روحانیون برجسته را از جمله برنامه های پیش بینی شده این مراسم عنوان کرد.

بر اساس روایات اعتکاف دهه‌ی آخر رمضان بسیار بیشتر از سایر ایام سال توصیه شده و پیامبر اکرم (ص) صواب آن را با دو حج تمتع و دو حج عمره برابر می دانسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.