کد خبر : 105723
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 جولای 2016 - 13:54

ضرورت تقویت مدیریت‌های محلی، با حفظ هویت شهری و روستایی

ضرورت تقویت مدیریت‌های محلی، با حفظ هویت شهری و روستایی

نماینده شهرداران کشورمان، ضمن گرامیداشت ۱۴ تیر، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نگرش شهروندمحور را بهترین راهکار توسعه و رفاه کشور خواند.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: با گذشت بیش از دو دهه از تحولات قانون‌گذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و استقلال این نهادهای خدمتگزار، به تجربه ثابت شده است که کیفیت خدمت‌رسانی، جز با کوچک‌سازی دولت و تقویت مدیریت‌های محلی، ارتقا نخواهد یافت.

شهردار تبریز با اشاره به اهتمام دولت در ارایه لایحه مدیریت واحد شهری، خاطرنشان کرد: امروز، مدیریت واحد شهری، به عنوان ایده‌آل‌ترین سند خدمتگزاری مورد توجه دولت خدمتگزار واقع شده است؛ با این حال، تحقق این الگوی مدیریتی، نیازمند توجه ویژه مجلس و درک مطالبات شهری است.

وی تعامل و مشارکت، در اجرای رویکردهای توسعه شهری و روستایی را زمینه‌ساز نیل به افق‌های درخشان پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: خانواده بزرگ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشتراک تجارب و راهکارهای عبور از معضلات مبتلابه‌شهری، باید به سمت یک همگرایی ویژه گام بردارند.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به روابط تنگاتنگ توسعه روستا و شهر، یادآور شد: اجرای طرح‌های توسعه روستایی، بر مبنای اصول کارشناسی، می‌تواند آبادانی و رفاه روستاها را در عین حفظ هویت روستایی در بر داشته باشد؛ به این ترتیب، به جرات می‌توان گفت تنها راهکار حل معضل مهاجرت و پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی، همین رویکرد است.

وی نامگذاری ۱۴ تیر به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از اقدامات ارزنده‌ سال‌های اخیر در توجه به نقش اساسی توسعه متوازن شهرها و روستاها و شکوفایی محورهای مختلف کشور خوانده و این روز را به مجموعه فعالان عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور تبریک گفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.