سه‌شنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۵ ساعت تعداد کل نوشته ها : 98×
خیز بلند مدیریت شهری شبستر برای تحول معابر/ قیر رایگان شهرستان ۸۰ درصد افزایش یافت
2026-05-22 ساعت: 12:47
شناسه : 896
بازدید 63
5
فرماندار شهرستان شبستر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری از جهش ۸۰ درصدی تخصیص سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌های ۱۲گانه شهرستان خبر داد و تأکید کرد که با تکمیل طرح‌های هادی و جامع، فرآیند نوسازی معابر و بهسازی بافت‌های فرسوده در این شهرستان با سرعت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز، جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان شبستر به ریاست احمدزاده، فرماندار شهرستان و با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری، کارشناسان مربوطه و شهرداران شهرهای دوازده‌گانه برگزار شد. در این نشست، راهکارهای تسریع در پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری مورد بررسی قرار گرفت.

جهش ۸۰ درصدی در تخصیص سهمیه قیر
احمدزاده در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زیرساختی شهرها، از افزایش چشمگیر سهمیه قیر رایگان خبر داد و گفت: «با پیگیری‌های مستمر و پس از اتمام مطالعات طرح‌های هادی و تصویب نهایی محدوده بافت فرسوده، موفق شدیم ۱۶۰۰ تن قیر رایگان را برای شهرهای شبستر، خامنه، تسوج، وایقان و سیس تأمین کنیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته، رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.»

وی تصریح کرد: «این تخصیص‌ها علاوه بر سهمیه‌های معمول سالانه بوده و با هدف تسهیل در زیرسازی و آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی در مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.»

تکمیل مطالعات طرح‌های هادی؛ پیش‌شرط تحول شهری
فرماندار شبستر بر لزوم رعایت اسناد بالادستی در توسعه شهری تأکید کرد و افزود: «توسعه بی‌ضابطه، آفت شهرسازی است. به همین منظور، فرمانداری به عنوان ناظر عالی، اولویت خود را بر اتمام و ابلاغ طرح‌های هادی و جامع متمرکز کرده است.»

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه، وضعیت طرح‌های توسعه شهری در شهرستان شبستر به شرح زیر است:
* طرح‌های اجرایی: طرح هادی شهرهای بندرشرفخانه و وایقان ابلاغ شده و هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارند.
* طرح‌های در حال تکمیل: مطالعات طرح هادی ۷ شهر شامل تسوج، نظرلو، خامنه، شبستر، کوزه‌کنان، علیشاه و دریان به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی ابلاغ خواهند شد.
* طرح‌های مطالعاتی: طرح جامع شهرهای شندآباد و سیس نیز با هدف شناسایی و رفع چالش‌های موجود در حال بازنگری و مطالعه است.

نوید نوسازی معابر در تمام شهرهای شهرستان
احمدزاده در پایان با بیان اینکه رویکرد ستاد بازآفرینی، توزیع عادلانه منابع است، خاطرنشان کرد: «با ابلاغ طرح‌های باقی‌مانده، روند تخصیص قیر و سایر منابع عمرانی برای تمام شهرهای دوازده‌گانه به صورت نوبتی و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ادامه خواهد یافت. از شهرداران محترم انتظار می‌رود با بهره‌گیری حداکثری از این فرصت ایجاد شده، نسبت به بهسازی معابر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان که مطالبه به‌حق مردم شریف این شهرستان است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.»

این اقدام فرمانداری شبستر، گام مهمی در جهت کاهش هزینه‌های جاری شهرداری‌ها و تمرکز بر بودجه‌های عمرانی محسوب می‌شود که می‌تواند چهره شهرهای این منطقه را در آینده‌ای نزدیک متحول سازد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.