کد خبر : 79824
تاریخ انتشار : جمعه 1 ژانویه 2016 - 19:49

هموطنان موارد ایمنی در مورد مسمومیت با مونوکسید کربن را جدی بگیرند

هموطنان موارد ایمنی در مورد مسمومیت با مونوکسید کربن را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: از بامداد امروز تا ساعت ۱۷, اورژانس ۸ خانواده در سطح تبریز را از خطر مرگ با مونوکسیدکربن نجات داده است.

photo_2016-01-01_19-45-56به گزارش شبسترنیوز رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی  با اعلام این مطلب گفت: از بامداد  امروز تا ساعت ۱۷, اورژانس  ۸ خانواده در سطح تبریز را از خطر مرگ با مونوکسیدکربن نجات داده است
دکتر رجائی اظهار کرد: کاهش دمای هوا رابطه مستقیمی با افزایش تعداد مسمومین مونوکسیدکربن دارد و بایستی هموطنان عزیز به نکات هشداری توجه کنند.
وی افزود:از  بامداد امروز جمعه مورخه ۱۳۹۴/۱۰/۱۱  تکنسینهای  اورژانس ۱۱۵ تبریز توانستند ۸ خانواده را از مرگ حتمی در سطح شهر نجات بدهند.

دکتر رجائی با اشاره به آمار حوادث گفت: تا ساعت ۱۷ امروز با  ۲۱ تن که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده اند که با هوشیاری افراد منزل و تلاش تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ از مرگ حتمی نجات یافته اند و ۲۰ تن از این افراد جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستانهای سینا و عالی نسب انتقال داده شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:مردم باید هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی بگیرند که ساده انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری رو بدنبال خواهد داشت و وجود دریچه یا محلی برای ورود و خروج هوا در کاهش این مسمومیت بسیار تاثیرگذار است.
دکتر رجائی ادامه داد: مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود.بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند. سعی در خوابیدن می کنند.
۱- سردرد
۲- ضعف جسمانی
۳- سرگیجه و بی قراری
۴-  تهوع و استفراغ
۵- خمیازه کشیدن بیش از حد
۶ –  کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند
۷ – حالت خواب الودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.
وی در پایان یادآور شد:چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای الوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و حتما با پوشاندن افراد مانع لرز شان بشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.