کد خبر : 65139
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 18:56

نشست مؤسسان مراکز آموزشی غیر دولتی منطقه شبستر برگزار شد+عکس

نشست مؤسسان مراکز آموزشی غیر دولتی منطقه شبستر برگزار شد+عکس

نشست موسسان، مدیران مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی با حضور کارشناسان حراست و انجمن اولیاء و مربیان و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

IMG-2239به  گزارش شبسترنیوز  نشست کارگاهی با حضور مدیران و موسسان مراکز آموزشی غیر دولتی و کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش شبستر و با هدف تببین دستورالعمل ها و آیین نامه ها و آشنایی با تخلفات اداری در محل آموزش و پرورش منطقه شبستر برگزار شد.

مجید گوزلی کارشناس حراست اداره در ابتدا ی  این نشست  با بیان اینکه آموزشگاهها زیر نظر آموزش و پرورش هستند گفت: باید مثل مدارس دولتی هماهنگی ها و همکاری های لازم را با کارشناسان اداره در تمامی امور داشته باشند.

وی با اشاره به مقررات‌ عمومي و مقررات‌ مربوط به‌ دانش‌آموزان در آموزشگاهها‌ اظهارکرد: با توجه به اینکه محیط آموزشگاهها محیط رسمی است، پوشش دانش آموزان و مربیان بایستی رسمی باشد.

گوزلی تصریح کرد: ممکن است برخی مدارس غیردولتی در تبلیغات خود جهت جذب دانش آموزان بیشتر، اقدام به تبلیغات غیر واقعی کنند که خلاف محسوب می شود: مانند برگزاری کلاسهای دو زبانه ، جهش و تحصیل در پایه های بالاتر و… . اولیاء باید مراقب باشند که تحت تاثیر تبلیغات نگیرند و در صورت لازم از نزدیک چند و چون مسئله را بررسی نمایند.

وی افزود: همچنین اولیاء نباید انتظارات غیر واقع و هر آنچه که می تواند خلاف محسوب شود از مدارس داشته باشند، چرا در هر صورت اثرات منفی آن گریبان گیر مسئولان مدرسه و خود دانش آموزان خواهد شد.

غیر قانونی بودن ورود و خروج افراد متفرقه به محیط آموزشگاه، جایز نبودن آوردن وسایل ارتباطی به محیط آموزشگاه، مشخص نمودن سرویس مدارس غیردولتی و آموزشگاه ها ، همگام نمودن مربیان از لحاظ جنسیتی با مجوز آموزشگاه، عدم اختلاط دانش آموزان دختر و پسر در کلاس و یا اردوها، داشتن تائیدیه گزینش مربیان وگواهی دوره های مرتبط لازم برای تدریس، اخذ مجوز برای اردوها از اداره و…..از دیگر نکات لازمی بود که کارشناس حراست اداره به مدیران و موسسین مدارس غیردولتی یادآوری نمود.

کرمی کارشناس انجمن اولیاء و مربیان و مشارکت های مردمی هم در این جلسه ضمن تشریح وظايف‌ و اختيارات‌ مدير آموزشگاه‌، نظارت‌ بر امور آموزشگاهها را از اولویت های اساسی منطقه دانسته و گفت: با نظارت مستمر و صحیح در راستای کیفیت سازی آموزش مدارس گام بر خواهیم داشت.

کارشناس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی منطقه عنوان کرد: با توجه به اینکه سیاست کلی سازمان هدایت، حمایت و نظارت است، در تلاش هستیم تا هدایت آموزشگاه‌ها به سمت ارتقای کیفی و حمایت از موسسان پیش برود و نظارت بر این مراکز را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

در این جلسه کارشناس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی منطقه با بیان اینکه معتقدیم برخی از برنامه‌های آموزشگاه‌های علمی با سیاست‌های آموزش و پرورش فاصله گرفته اند، تصریح کرد: برخی از موسسان آموزشگاه‌ها خارج از ضوابط اعلام شده برنامه‌ریزی می‌کنند که با این متخلفان بر اساس مفاد قانونی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موسسان و مدیران آموزشگاه های علمی آزاد موظفند زمان مراجعه فراگیران برنامه یکساله را به اولیای دانش آموزان تحویل داده و مجاز نیستند بیش از تعداد حداکثر جلسات اعلام شده تشکیل کلاس دهند.

وی با بیان اینکه موسسان موظفند با تک تک دانش آموزان قرار داد مالی منعقد کنند، افزود: برابر مصوبه شورای نظارت استان اخذ وجه در قبال مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی از دانش آموزان آموزشگاه های علمی آزاد استان ممنوع است.

کرمی در پایان نکات ذیل را برای موسسان و مدیران آموزشگاه های علمی آزاد متذکر شد:

1- مدارس غیردولتی موظفند قبل از سال تحصیلی ، پوستر شهریه مصوب (شهریه ثابت وفوق برنامه) تایید شده را در محل ثبت نام نصب کنند.

2- همه مدارس موظفند فرم شهریه را به رویت و امضای اولیای دانش آموزان رسانده و ارقام مندرج در آن را کاملاً مشخص و دقیق در دو نسخه تهیه کنند.

3- معلمان نیروی آزاد که می بایست دارای تائیدیه گزینش وگواهی دوره های مرتبط لازم برای تدریس باشند.

4- هزینه سرویس مدارس باید کاملاً شفاف و مشخص باشند تا از هرگونه سوء استفاده مالی احتمالی اجتناب شود . اینگونه هزینه ها در صورت تولیت مدرسه در این خصوص باید در انجمن اولیاء مصوب و بصورت اختیاری و به هنگام ثبت نام ، مبلغ و کیفیت آن در فرم شهریه درج گردد.

5- برخی مدارس غیردولتی برای رفاه حال دانش آموزان خدمات تغذیه ای ارائه می کنند که این هم باید مصوبه انجمن اولیاء داشته و بصورت اختیاری و به هنگام ثبت نام ، مبلغ و کیفیت آن در فرم شهریه درج گردد.

IMG_2268

IMG-2239 IMG-2244

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتظاری شنبه , 19 سپتامبر 2015 - 10:04

متشکر از نظرات کارشناسان کاربلد آموزش و پرورش. دست مریزاد

رستمی شنبه , 19 سپتامبر 2015 - 11:57

چه عجب از آموزش و پرورش شبستر اخبار جدید هم شنیده شد. دیگر عادت کرده ایم که شبه بازیهای مدام آقای …………را بشنویم! پس می توان گفت کارشناسان اداره مثل رئیسشان نیستند و به فکر دانش آموزان هستند. ممنون از نظرات کارشناسی مدیر حراست و سایر مسئولین حاضر در جلسه.