کد خبر : 58371
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 جولای 2015 - 16:14

بازدیدمعاون عمرانی استاندار از طرح مالچ پاشی دریاچه ارومیه دربندرشرفخانه+تصاویر

بازدیدمعاون عمرانی استاندار از طرح مالچ پاشی دریاچه ارومیه دربندرشرفخانه+تصاویر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تامین و تخصیص یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای احرای طرح های احیا دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد .

IMG_4195به گزارش شبسترنیوز مهندس محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی،حمید قاسمی مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی ، خلیل ساعی مدیرکل بحران استانداری و دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه و نیز فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان شبستر و بندرشرفخانه عصر دیروز شنبه  ازطرح مالچ پاشی سواحل دریاچه ارومیه از طرحهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان در محدوده بندرشرفخانه می باشد بازدید به عمل آوردند.

پور مهدی در حاشیه این بازدیدگفت : دولت تدبیر و امید همانگونه که از روز نخست اعلام کرده هیج گونه محدودیت اعتباری برای احیا دریاجه ارومیه ندارد و همچنان تحولات این دریاچه را با اولویت و حساسیت دنبال می کند و  تمامی 40 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته برای احرای طرح های درسال 93 جذب شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: از همه دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی درخواست می کنیم با توجه به تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر طرح های خود را در ارتباط با احیا دریاچه ارومیه عملیاتی کنند.

وی بر مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد و اجتماعی در اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه تاکید کرد.

پورمهدی با بیان اینکه طرح مالچ پاشی سواحل دریاچه ارومیه  توسط  اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی  به صورت پایلوت در بندرشرفخانه اجرا می شود افزود: این یکی از ده ها برنامه و طرح های احیا دریاچه ارومیه است که با هدف جلوگیری از طوفان ریزگردهای این دریاچه  اجرا می شود که در صورت ماندگاری و حصول نتایج مطلوب در بخش های وسیعی از سواحل این دریاچه و در مناطق کانون های تولید ریزگرد توسعه خواهد یافت .

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین دربندرشرفخانه ازطرح گردشگری و تفریحی ساحل  دریاچه ارومیه که توسط شهردای بندرشرفخانه اجرا می شود دیدن کرد و نسبت به تامین کمک های مالی برای تکمیل برنامه های توسعه این طرح از منابع استانی قول مساعد داد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز درحاشیه این بازدید گفت: طرح مالچ پاشی کانون های تولید ریزگرد درسواحل دریاجه ارومیه در راستای وظایف محوله سازمان محیط زیست در ارتباط با طرح های احیا دریاچه ارومیه به صورت آزمایشی و در سه نقطه از سواحل بندرشرفخانه و هر کدام در سطح 10 هکتار اجرا می شود .

به گفته حمید قاسمی درصورت ماندگاری و جواب دهی این طرح ، ادامه آن در سایر سواحل دریاجه ارومیه و در مکان های کانون تولید ریزگردها اجرا خواهد شد.

وی گفت : بررسی های زیست محیط نشان می دهد که از 50 هزار هکتار مساحت دریاچه ارومیه دست کم 30 درصد آن به عنوان کانون های تولید ریزگرد مستعد برای وقوع طوفان های نمکی هستند.

برای مشاهده تصاویر بر روی لینک زیر کلیک نمایید…..

تصاویر/بازدیدمعاون استاندار از طرح مالچ پاشی دریاچه ارومیه دربندرشرفخانه

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام یکشنبه , 26 جولای 2015 - 16:53

احیای دریاچه اخرش به مالچ پاشی کشید منکه میگم یه دفعه دریاچه رو اسفالتش کنید بره پی کارش

سبحان دوشنبه , 27 جولای 2015 - 14:46

پس چی شد اون آب آوردن از گرجستان و بعدش لوله کشی از ارس آقای خاص؟؟ اگر قرار بود ایشکلی بشه که خودمون انجام میدادیم و نیاز به نقشه های هوایی نشان دادن و درتسوج با حرارت گفتن که آب از گرجستن در راهه و بزودی از پشت کوهها میرسه بدشت تسوج و الی ماشاالله حرفهای دهن پرکن و صدتایغاز .پس چی شد اون گفت ها؟کو آب؟

حقگو دوشنبه , 27 جولای 2015 - 22:36

اگراین نشستهابرای دریاجه آب نمیشوددر عوض برای عده ای بااین همه بودجه های مصوبه نان که میشود.

شبستری سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 14:06

باسلام
امروز سه شنبه مصاحبه جنجالی یک شهروند شرفخانه ای بنام عافیت با پرفسور کردوانی درمورد مالچ پاشی و طوفان نمک دریاچه ارومیه در برنامه زنده تلوزیونی شمعدونی شبکه شما به مدت 10 دقیقه صورت گرفت .