کد خبر : 44030
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 می 2015 - 14:29

کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن» منتشر شد

کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن» منتشر شد

کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن نوشته ریچارد کارلوس» از سوی رزیتا فخیمی فرهادی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر و عباس خوش خبر عضو هیئت علمی واحد تبریز ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر شد.

Fakhimee4به گزارش شبسترنیوز رزیتا فخیمی فرهادی در خصوص دلایل انتخاب کتاب برای ترجمه در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که از طریق  برخورد با افرادی که به دلایل مختلف جهت مشاوره مراجعه می کنند به دست آورده بودم این کتاب که حاوی یکصد راهکار ساده، عملی برای مقابله با اتفاقات ناگوار و لذت بردن از زندگی است، را برای ترجمه انتخاب کرده و اطمینان دارم راهبردهای این کتاب به خواننده کمک خواهد کرد زندگی را با ظرافت هر چه تمام تر به گونه ای منعطف تر پیش ببرد.
وی با بیان   دو شرط اساسی برای سازگاری و انطباق که شامل 1)چیزهای کوچک را بزرگ نکنید. 2) همه چیز در این دنیا کوچک است. افزود:  با بزرگ نکردن چیزهای کوچک خواهیم آموخت آنچه که زندگی پیش روی مان قرار می دهد را راحت تر و با درگیری کمتری بپذیریم. اگر کسی فقط یک بار راهکارهای این کتاب را امتحان کند دو شرط اساسی سازگاری و انطباق را فرا خواهد گرفت.
فخیمی فرهادی توصیه های این کتاب را کوتاه ترین راه برای مواجهه با چالش های زندگی عنوان کرده و تصریح کرد: هرکدام از راهبردها به همان میزان که ساده به نظر می رسند، قدرتمند و موثر می باشند و قادر هستند  افق دید گسترده تری به خواننده ارائه داده و برای   زندگی به دور از نگرانی و اضطراب هدایت کنند.
این کتاب در 236 صفحه و تیراژ 2000 نسخه چاپ شده و به قیمت 180000 ریال عرضه می شود. گفتنی است چاپ اول این کتاب به محض انتشار توسط کتابفروشی ها و مراکز دانشگاهی خریداری شد. مقدمات چاپ  دوم در حال انجام است که در تاریخ انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر بی سابقه بوده است.
روزیتا فخیمی فرهادی دانشجوی دکتری تخصصی مشاوره و عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در گروه مشاوره و راهنمایی و نیز عضو انجمن مشاوره و روان شناسی ایران می باشد. علاوه بر تدریس، در دفتر مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر مشغول به انجام وظیفه بوده و در بیرون از واحد نیز به مشاوره خانواده ها و جوانان مراجعه  کننده می پردازد.
کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن نوشته ریچارد کارلوس»  در آمریکا بیش از ده میلیون نسخه فروش کرده است. این کتاب به زبانهای مختلف و با عنوان های گوناگون ترجمه شده و دو سال پیاپی پرفروش ترین کتاب سال امریکا شد.
از مباحث و راهکارهای کتاب می توان به راهبردهای ذیل اشاره کرد: از کاه کوه نسازید. ظرفیت مهرورزی خود را افزایش دهید. نیکی کنید و از آن به کسی سخن نگوئید. زندگی در زمان حال را یاد بگیرید. شنونده بهتری باشید . ستایش و سرزنش تفاوتی با هم ندارند. کارهای نیک اتفاقی و تصادفی انجام دهید. برای متواضع تر بودن تلاش کنید. سحرخیز باشید. خنده رو باشید. نگرش خود را نسبت به مشکلات تغییر دهید. به ندای قلبتان اعتماد کنید. قدرت اندیشه های خودتان رابشناسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.