کد خبر : 40091
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 22:30

تصویب نهایی رشته دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزادشبستر

تصویب نهایی رشته دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزادشبستر

معاون آموزشی واحد شبستر از تصویب نهایی رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری تخصصی و روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد از سوی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم خبر داد.

Maheri-Jamali 02به گزارش شبسترنیوز دکتر ناصر ماهری سیس  با اعلام این مطلب گفت: تعداد 37 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 15 رشته در مقطع دکتری تخصصی در پورتال شورای گسترش آموزش عالی منتظر تائید نهایی بودند که  با پیگیری های انجام یافته خوشبختانه دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی به تائید نهایی و قطعی از طرف وزارت علوم رسی .
وی در ادامه اظهارکرد: اکنون با مساعدت های معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان مرکزی تعداد 5 نفر در دکتری تخصصی رشته زبان و ادبیات فارسی و 45 نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی  مشغول به تحصیل هستند.
ماهری با اشاره به تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی واحد شبستر که در مقطع دکتری تخصصی 7 و در مقطع کارشناسی ارشد 60 رشته است خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و پتانسیل بالای اعضای هیئت علمی که واحد شبستر دارا  است،  امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تائید نهایی شورای گسترش آموزش عالی را برای تمام رشته¬های درخواستی که در پورتال شورای گسترش آموزش عالی ثبت شده است دریافت کنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دانشجو سه‌شنبه , 28 آوریل 2015 - 22:51

درود ها بر کادر زحمتکش دانشگاه شبستر خصوصا جناب دکتر امیرپور

دوست سه‌شنبه , 28 آوریل 2015 - 23:00

روزی شخصی گفته بود: کجایند مردان بی ادعا. خواستم نشانی دفتر ریاست شبستر را به ایشان دهم که بدانند مردان بی ادعا اهل عملند نه تجمل. ارادتمند دکتر امیرپور عزیز و آقای ماهری تلاشگر وهمه زحمتکشان این واحد.

کریشچی سه‌شنبه , 28 آوریل 2015 - 23:03

مین لر تاسف اولسون کی تورک خلقی اولاراق فارس دیلی دوکتورلوگی آلیروق بو حالدا کی بیر کلمه تورکجه 20 ایل درس اوخوماقیمدا گورممیشم,ناواخت اوزومیزه قاییداجایوق

همشهری پنج‌شنبه , 30 آوریل 2015 - 0:07

اللری اغریماسین انشالله کی نیت خیر اولا. اما عنایت بویورسونلارکی دکتری ادبیات فارسی نچه نفر لازم دی بو ممکلتده؟؟ اولمازدی بیر آز دا بو موقعیت جغرافیایی و فرهنگی غنیم بولونسون و کرسی زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی قویولسون بلکه منطقه ده و استاندا بیر نقطه عطف اولسون. وقتی تبریز ده شبستر ده اولا بیلر نیه ایستینلر باکو یا ترکیه گدلر؟؟ ساغولسون شبسترین ایستینلر و خلقیمیزی سئونلری.

محبوبی سیس سه‌شنبه , 28 آوریل 2015 - 23:47

موفق باشید

بوقچی چهارشنبه , 29 آوریل 2015 - 9:51

درود بر امیرپور درود بر امیرپور درود بر امیرپور مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل امیرپور منجی دوست داریم مرگ بر اسرائیل

دانشجوی واحد چهارشنبه , 29 آوریل 2015 - 17:51

دورد بر دکتر امیرپور و با آرزوی سلامتی بر ایشان

فانوس سیس چهارشنبه , 29 آوریل 2015 - 18:21

با تشکر از ریاست محترم و همچنین معاونت محترم آموزش دانشگاه آزاد اسلامی.ان شاالله خداوند متعال اجرتان دهد.

دانشگاهی پنج‌شنبه , 30 آوریل 2015 - 0:43

درپاسخ به دوستی که پیگیر ادبیات ترکیست باید بگم هشت سال پیش دانشگاه تبریز اقدام کرد ولیکن راه به بیراهه برد و فعلا وزارت علوم در خصوص زبان های محلی استانها مصوبه و تاییدیه نداده و تا شورای عالی انقلاب فرهنگی رای مثبت به این نوع موارد ندهند امکان ورود نیست. ازطرفی مگر امکان دارد رشته ای تصویب شود با نیتی غیر ازخحیر. این رشته اینجا نباشد جوانان شهرستان با هزار مصیبت باید برن شهرهای دیگر.بنظرم خواسته شما باید از طریق مسولان رده بالای نظام مد نظر باشد نه دانشگاهها.ارادتمندیم.

همشهری پنج‌شنبه , 30 آوریل 2015 - 3:29

دوست دانشگاهی عزیز، پیرو صحبت شما زبان کردی توانسته مصوبه بگیره و دولت موافقت کرده امسال هم در دانشگاه آزاد سنندج و هم در مدارسش در کنار زبان رسمی فارسی تدریس بشه http://bit.ly/1DpcgKU. بر خلاف تصور عام که تدریس زبان مادری ترکی رو در تضاد با امنیت یا در راستای تضعیف زبان رسمی می بینند، این مساله میتونه یک فرصت باشه که در کامنت قبل هم اشاره کردم و یک خلائی در این زمینه احساس میشه که عزیزان دانشگاهی ذی نفع و ذی نقش ما می توانند این مساله رو بهتر از امثال بنده نوعی از مرکز پیگیر باشند. از یاد نبریم که هر جا تفریطی صورت بگیره لاجرم افراط پیش خواهد آمد. با احترام

دبیر پنج‌شنبه , 30 آوریل 2015 - 10:04

جناب همشهری حقیقت این است که فعلا دولت جمهوری اسلامی هیچ سازوکاری برا تدریس زبان ترکی ارائه نمیده وگرنه همه طالب زبان مادری هستن ولیکن نمیدانم به چه دلیل دست دانشگاهها وآموزش و پرورش از این موضوع کوتاهه چون از بالادستها اجازه ورود نمیدن.