کد خبر : 34279
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 1:48

افراد شب‌بیدار بیشتر در خطر سرطان هستند

افراد شب‌بیدار بیشتر در خطر سرطان هستند

یک متخصص طب کار با اشاره به فعال شدن مکانیزم نابودی رادیکال‌های آزاد در شب گفت: افرادی که شب‌ها بیدار هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش شبسترنیوز مریم مقصودی تبار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کسانی که شب‌ها بیدار هستند در مکانیزم از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن دچار مشکل هستند چرا که آنتی اکسیدان‌ها در خواب فعال می‌شوند و همانند یک رفتگر، مواد سرطان‌زا را در تاریکی جمع و خنثی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مطالعات انجام شده نشان داده است که سرطان پستان در زنانی که به مدت طولانی شیفت‌های شب‌کاری داشته‌اند بیشتر دیده می‌شود.

این فلوشیپ اختلال خواب گفت: انسان به شکلی خلق شده است که در نور آفتاب یعنی از 8 صبح تا شامگاه بیدار باشد و در ساعات تاریکی بخوابد اما افراد شیفت‌کار مجبورند 8 شب تا 8 صبح کار کنند و در روز بخوابند که این عدم هماهنگی بدن فرد با شغل به اختلال خواب و خواب‌آلودگی فرد در طول روز منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: راه حل این مشکل این است که روز و شب فرد به طور کامل تغییر کند، یعنی فرد همیشه روزها بخوابد و شب‌ها بیدار باشد که برای این کار باید در محیطی کنترل شده قرار بگیرد یعنی شب‌ها در محیطی پر نور کار کنند و روزها در محلی تاریک به خواب می‌روند و تا زمان رسیدن به محل خواب از عینک آفتابی استفاده کنند تا نور زیاد به شبکیه چشم نرسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.