کد خبر : 165379
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فوریه 2023 - 13:18

همراه با شهید قربانی از باغات بادام شبستر تا ۱۷شهریور تهران

همراه با شهید قربانی از باغات بادام شبستر تا ۱۷شهریور تهران

شهید قربانعلی قربانی پس از آن که از تحصیل حوزوی در قم بازماند، با رفت و آمد به تهران و حضور در تظاهرات عاقبت ۱۷ شهریور ۵۷ به شهادت رسید و به دور از خانواده در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش شبستر خبر، دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.

مردمی که با صلابت خود کوه ها را به رشک واداشته و با لبیک به پیر مرادشان به جهانیان ثابت کردند که با نثار جان خویش پایبند همه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) آن را به تاسی از فرهنگ عاشورا به امت خویش آموخت که هرگز زیر لوای جور و ستم سرخم نکنند.

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شیرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید قربانعلی قربانی سال ۱۳۲۷ در روستای توپچی شبستر به دنیا آمد و کودکی اش را مانند همه کودکان روستایی در کنار پدر و در باغات بادام و مزارع سپری و دوران ابتدایی را تا پایه سوم همراه با قرآنی که از پدر می آموخت، به پایان برد.

وی با وجودی که علاقه ای به مدرسه داشت از ادامه تحصیل به خاطر پافشاری پدرش در خصوص دروس حوزوی قم بازماند و به کار کشاورزی کنار پدر پرداخت ولی پس از چند سال که همچنان پدرش به عقیده خود مصصم بود برای تحصیل همراه پدر و برادرش راهی قم شد اما در میانه راه برادرش فوت کرد و او دوباره به روستا برگشت.

شهید قربانی یک سال پس از آن نیز پدرش را از دست داد و مسئولیت خانواده اش را برعهده گرفت و برای اینکه بتواند از پس مخارج زندگی برآید با راکد شدن کار کشاورزی، فصل سرما را برای کفاشی به تهران رفت و پس از سال ها که به سن سربازی رسید از خدمت به خاطر سرپرستی خانواده معاف و ازدواج کرد.

با گذشت سال ها و رفت و آمد به تهران و حضور در تظاهرات عاقبت ۱۷ شهریور ۵۷ به شهادت رسید و به دور از خانواده در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.