کد خبر : 165362
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 ژانویه 2023 - 8:02

سرپرست جمعیت هلال احمر شبستر خبر داد؛

همکاری ۱۶۰۰ نفر نیروی داوطلب با هلال احمر شبستر

همکاری ۱۶۰۰ نفر نیروی داوطلب با هلال احمر شبستر

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شبستر از همکاری ۱۶۰۰ نفر نیروی داوطلب با هلال احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، مهدی اقبالی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آموزش‌های هلال احمر از ترس و خسارات احتمالی جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شهرستان آموزش است و معتقدیم که در مواقع بروز حوادث، اولین فردی که می‌تواند امداد رسانی به موقعی داشته باشند، خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر همه مردم از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شوند، هنگام حوادث با کاهش ترس و اضطراب همراه خواهیم بود، عنوان کرد: یکی دیگر از فواید آموزش‌های هلال احمر کاهش خسارات احتمالی در حوادث است.

وی اظهار کرد: در یکسال گذشته ۱۵ دوره کمک‌های اولیه و ۴۸ دوره آموزشی دیگر برگزار شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شبستر با اشاره به ارتقای درجه نجاتگران واجد شرایط، امدادگران و نجاتگران پایگاه‌های جاده‌ای شهرستان در زمان طلایی در سر صحنه حادثه حاضر می‌شوند و در عملیات‌ها تیم‌های آماده عملیات پایگاه‌های امداد و نجات و پشتیبانی شعب پای کار هستند.

اقبالی تصریح کرد: مطمئناً با افزایش بار ترافیکی جاده شبستر – تسوج، خواه و ناخواه آمار تصادفات در این محور بیشتر و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مستقر در تیل و سفید کمر به عنوان پایگاه‌های جاده‌ای فعال هستند.

وی از وضعیت نیرو، زیرساخت‌ها و تجهیزات هلال احمر هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۶۰۰ نفر نیروی داوطلب عضو جمعیت هلال احمر هستند که این شهرستان از لحاظ جذب داوطلب رتبه سوم استانی را دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شبستر یکی دیگر از زیرساخت‌های خوب هلال احمر را فعالیت خانه‌های هلال اعلام کرد و گفت: خانه‌های هلال مجموعه کوچکی از هلال احمر در شهرها و روستاها هستند که تجهیزات امدادی برای حوادث احتمالی در آنها وجود دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبان می‌تواند در شرایط بحران به مردم امدادرسانی کند.

وی خاطر نشان کرد: هلال احمر شهرستان و مراکز نمایندگی و خانه‌های هلال بنیس، سیس، مزرعه، ورکش، هریس و شندآباد در حوزه‌های امداد و نجات، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، داوطلبان و جوانان درحال فعالیت است. که امیدواریم به زودی شاهد افزایش این خانه‌ها باشیم.

وی افزود: پایگاه یادمان شهید محسن فخری زاده که توسط خیرین از سال ۱۳۹۸ در شهرک سرمایه گذاری خارجی این شهرستان احداث می‌گردد، امیدواریم تا یک ماه آینده تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

موضوع دیگری که اقبالی به آن اشاره داشت فعالیت هلال احمر در زمینه کمک به نیازمندان با مشارکت خیرین بود و عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این بخش افتاد تهیه وام حمایتی، حمایت از بیماران نیازمندان، ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی بود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر فقط یک سازمان امدادی صرف نیست، گفت: این سازمان صرفاً در زمان حوادث مشغول به فعالیت نیست، گرچه این موضوع قله فعالیت‌های هلال‌احمر است.

اقبالی افزود: در صورتی که حادثه‌ای در هر نقطه‌ای از منطقه رخ دهد به لحاظ توانمندی‌های ویژه ای که امدادگران شهرستان دارند برای کمک و امدادرسانی به محل حادثه دیده در هر نقطه‌ای اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به معین بودن شهرستان شبستر برای مناطق مرند، جلفا، تبریز، خوی و سلماس گفت: اگر حادثه‌ای در هر یک از مناطق مزبور اتفاق بیفتد جمعیت هلال احمر شهرستان خود را موظف به امداد رسانی می‌داند و در این راستا از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا ما را در انجام مأموریت‌های امدادی یاری نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.