کد خبر : 165342
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 ژانویه 2023 - 13:04

مدیر آموزش و پرورش شبستر:

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه شبستر، وجود مدارس سما را نقطه اتصال مدرسه و دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش شبستر خبر، مجید گوزلی در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از ایجاد مدارس سما توسط دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی و اظهار کرد: مدارس سما در کشور بار بزرگی از دوش آموزش و پرورش برداشته و توانسته یار خوبی برای حوزه تعلیم و تربیت کشور باشد.

وی در تشریح جایگاه مدارس سما گفت: مدارس سما به‌دلیل پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی و داشتن قدمت و تجربه کافی توانسته به یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مدارس در کشور تبدیل شود و در شهرستان شبستر نیز با وجود نوپابودن، این مدارس توانسته‌اند نقش ارزشمندی در تأمین امکانات تعلیم و تربیت ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر، وجود امکانات مطلوب آزمایشگاهی و پژوهشی در دانشگاه را نقطه قوت و مزیت رقابتی مدارس سما در این شهرستان برشمرد و نزدیکی مکانی مدارس به دانشگاه را تسهیلاتی بسیار خوب برای رشد و تعالی کیفی دانش آموزان مدارس سما دانست.

گوزلی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و لزوم افزایش همکاری‌های دانشگاه و مدارس تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برخورداری از توانمندی و امکانات مطلوب در حوزه آموزش و پژوهش ظرفیت بسیار خوبی برای دانش‌آموزان شهرستان شبستر محسوب می‌شود و باید با برنامه‌ریزی مستمر و منسجم ارتباط بین مدرسه و دانشگاه را بیشتر کنیم تا شاهد ادامه تحصیل تمامی دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی مدارس سما را نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه دانست و برگزاری جلسات مشترک مدیران دانشگاه با مدیران مدارس دوره دوم متوسطه هنرستان‌ها و مشاوران مدارس را از راهکارهای افزایش ارتباط و اشتراک اطلاعات متقابل عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر هم با قدردانی از حضور مدیران آموزش و پرورش منطقه شبستر در این دانشگاه، ارتباط دانشگاه با مدرسه را از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه برای رشد و بالندگی دانست و در تشریح این ضرورت اظهار کرد: نقطه کمال فعالیت‌های آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت حضور دانش‌آموزان در دانشگاه‌هاست و اگر این فرآیند همراه با ارتباط و برنامه‌ریزی مطلوب باشد، قطعاً تعداد بیشتری از دانش‌آموزان، رده‌های تحصیلات عالی و تکمیلی را طی کرده و این فرآیند موجب تربیت نیروهای متخصص بیشتری برای دستیابی به توسعه پایدار جامعه خواهد شد.

سعید احمدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به‌عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در شهرستان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ با همکاری آموزش و پرورش و استفاده از کلاس‌های درسی مدارس آغاز کرد و آموزش و پرورش نقطه آغاز فعالیت های دانشگاهی در شهرستان بود و همواره دانشگاه در این شهرستان با حمایت‌های آموزش و پرورش بال و پر گرفته است.

وی درباره رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر گفت: این دانشگاه با مشارکت و همکاری مردم فهیم شهرستان شبستر در حال حاضر دارای بیش از ۱۵ رشته تحصیلی در مقطع دکترای تخصصی، ۵۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۱۷۰ در رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی آماده پذیرش تمامی دانش آموزان شهرستان با شرایط ویژه از قبیل ارائه حمایت‌های مالی، آموزشی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی است، امیدواریم با افزایش همکاری‌ها و تعاملات بین مدرسه و دانشگاه شاهد جذب حداکثری دانشجویان بومی در تمامی مقاطع این دانشگاه باشیم.

در این نشست که در قالب صبحانه کاری انجام شد، مدیران، کارشناسان آموزش و پرورش و دانشگاه دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای افزایش همکاری و مشارکت مدرسه و دانشگاه بررسی کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با تأسیس پنج مدرسه سما شامل سه مدرسه دخترانه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و دو مدرسه پسرانه شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم، با بیش از مجموعه نزدیک به ۵۰۰ دانش‌آموز دارد.

مجموعه سمای شبستر دارای دو آموزشگاه علمی آزاد کنکور دخترانه و آموزشگاه زبان‌های خارجی پسرانه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.