کد خبر : 165301
تاریخ انتشار : جمعه 2 دسامبر 2022 - 17:33

فعالیت بزرگترین واحد تولید پوره میوه شمالغرب کشور‌ در شهرستان شبستر

فعالیت بزرگترین واحد تولید پوره میوه شمالغرب کشور‌ در شهرستان شبستر

مدیرعامل بزرگترین واحد تولید پوره میوه شمالغرب کشور‌ در شهرستان شبستر گفت: این واحد تولیدی صنایع تبدیلی سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره و رب تولید می‌ کند.

به گزارش شبستر خبر، احمد افتخاری سیس با بیان اینکه این واحد تولیدی از سال ۹۷ با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال کار خود را آغاز کرده است افزود: در این واحد تولیدی پوره میوه‌جات از جمله پوره سیب تولید می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت گلاب و اسانس آن است که در فصل تولید گلاب، روزانه  ۵ تن تولید و روانه بازارهای سراسر کشور می‌شود.

افتخاری همچنین به تولید روزانه ۴ تن انواع لواشک در این کارخانه اشاره کرد و افزود: این لواشک ها در ۳۵ نوع بسته بندی و عرضه می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد تولیدات این واحد تولیدی صنایع تبدیلی به کشورهایی مثل پرتغال، ترکیه و روسیه صادر می شود ادامه داد: از جمله محصولات صادراتی می توان به رب پوره به صورت بشکه ۲۲۰ کیلویی اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: این واحد تولیدی صنایع تبدیلی برای حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت آذر مارال نیز گفت: در این واحد تولیدی صنایع تبدیلی استانداردها رعایت می شود و سعی می شود با دقت در خرید میوه ها کیفیت محصولات تولیدی افزایش یابد و محصولی سالم عرضه شود.

محمود افتخاری با بیان اینکه فرآیند تولید در این شرکت کاملا بهداشتی است افزود: در این واحد تولیدی ۴۵ نوع محصول تولید و بسته بندی می شود.

افتخاری به طرح توسعه این واحد تولیدی صنایع تبدیلی اشاره کرد و ادامه داد: در آینده قصد داریم تا کنسانتره میوه های هسته دار مثل هلو و زردآلو را تولید کنیم که با اجرایی شدن این طرح، تولید و اشتغالزایی ما ۲ تا ۳ برابر افزایش می یابد. برای اجرایی شدن این طرح هم نیازمند حمایت ها هستیم و امیدواریم حمایت از صنایع تولیدی کوچک افزایش پیدا کند.

گفتنی است تعداد ۸۰۰ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی این استان فعال است و سالانه حدود پنج میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌ شود.

سالانه در حدود ۳۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان صادر می شود که سهم ۲۲ درصدی از صادرات غیرنفتی استان و پنج درصدی از صادرات کشاورزی کشور را شامل می شود.

پوره گوجه فرنگی نوعی سس کنسرو شده است که از گوجه فرنگی پخته و صاف شده تهیه می شود. قوام کمتری نسبت به رب گوجه فرنگی دارد.

تفاوت اصلی بین پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی در بافت آن است؛ پوره گوجه فرنگی سس غلیظی از گوجه فرنگی پخته و صاف شده است، در حالی که رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی غلیظی است که پخته، صاف شده و دوباره پخته شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.