کد خبر : 165141
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اکتبر 2022 - 16:24

فرمانده کل سپاه پاسداران:

کشورهای همسایه مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند

کشورهای همسایه مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت حفظ امنیت در منطقه گفت: کشورهای همسایه مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.

به گزارش شبستر خبر، سرلشکر حسین سلامی در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه عمومی ارس گفت: دوست داریم همسایگان ما مسائل خود را با هم از راه گفت‌وگو حل کنند.

وی با بیان اینکه مشی ما با همه همسایگانمان دوستی و برادری است، گفت: این اصل مشی و سیاست اصولی ماست، مادامی که همسایگان و یا دیگران نخواهند علیه ملت ایران توطئه یا دشمنی کند که در آن صورت مشی ما تغییر پیدا خواهد کرد.

سلامی ادامه داد: تا زمانی که هر کشور و قدرتی با ما در تعامل و در همزیستی مسالمت‌آمیز، در تعامل صحیح سیاسی، اقتصادی و امنیتی است ما با او دوست و برادریم.

وی ابراز داشت: اما دوست داریم همسایگان ما هم با همدیگر مسائلشان را از طریق روش‌های غیرتهاجم، غیرجنگی و غیرنظامی و از طریق تعامل سیاسی حل کنند چون ما در این منطقه صاحب منفعتیم و گاهی اگر تغییری در گوشه‌ای از این منطقه اتفاق بیفتد، قطعاً منافع ملی ما به خطر می‌افتد که در آن صورت ما بی‌طرف نیستیم و ما از منافع حیاتی خود دفاع می‌کنیم.

سلامی ادامه داد: ما از مرزهایمان، منافعمان و امنیتمان دفاع می‌کنیم و این برای ما یک اصل است. خط قرمز ما آن است که چیزی تغییر نکند و همه چیز بر اساس حق حاکمیت و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی کشورهای همسایه دیده شود. این برای ما مهم است. منطق سیاسی و روابط بین‌الملل و قواعد حقوقی هم همین را بیان می‌کند.

فرمانده کل سپاه در خصوص رزمایش اقتدار سپاه گفت: این رزمایش اقتدار که از امروز شروع شده است برای آن است که نشان دهیم ما برای امنیت مردم کشورمان اهمیت می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران سرزمین امن ماست، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در هر جا حضور پیدا کند منشأ ناامنی است. به کشورهای همسایه توصیه می‌کنیم اسرائیل را به سرزمین‌های اسلامی راه ندهند.

سلامی ابراز داشت: رژیم صهیونیستی ذاتاً سرشتش افزایش ناامنی است ایجاد تفرقه است.

وی سپس گفت: ژیم آل سعود از بازی رسانه‌ای با جوانان و ملت غیور ایران اسلامی دست بردارد و در این زمینه به آنها هشدار می‌دهیم.

سلامی افزود: آنها آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند و توصیه می‌کنیم این رسانه‌ها را کنترل کنند وگرنه دود آن به چشم خودشان خواهد رفت و توجه داشته باشند که شما وارد این قضیه شده‌اید و بدانید آسیب پذیر هستید، بهتر است مراقب باشید.

وی تلاش رسانه‌ای دشمن را نشانه‌ای مبرهن از شکست آنها از ایران اسلامی در فضای حقیقی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس دشمن فضای مجازی را برای مقابله با ایران اسلامی انتخاب کرده است تا جوانان را از اسلام، تاریخ، نظام دور کند اما در این حوزه نیز شکست خورده است و این شکست‌ها همچنان ادامه دارد.

مرحله اصلی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه، از صبح امروز دوشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار عباس نیلفروشان معاونت کل عملیات سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ارس آغاز شد.‌

این رزمایش با محوریت قرارگاه عاشورا نیروی زمینی سپاه و در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی و به مدت سه روز انجام می‌شود و قرار است در این رزمایش برای نخستین بار عملیات نصب پل شناور بر روی رودخانه ارس جهت تردد ادوات و تجهیزات نظامی انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.