کد خبر : 164999
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اکتبر 2022 - 15:59

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان:

بیشترین میزان تولید بادام آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر انجام می شود

بیشترین میزان تولید بادام آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر انجام می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بیشترین میزان تولید بادام استان آذربایجان شرقی به ترتیب در شهرستانهای شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند انجام می شود.

به گزارش شبستر خبر، محمدباقر بی پروا در ارتباط با سطح زیر کشت و تولید محصول بادام در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: کل سطح زیر کشت بادام استان ۵ هزار و ۹۳۶ هکتار است که ۵ هزار و ۵۳۲ هکتار آن را باغات بارور و ۴۰۴ هکتار را باغات غیر بارور تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه میزان تولید محصول بادام در سالجاری بیش از ۸ هزار و ۲۵۰ تن برآورد می شود ادامه داد: متوسط عملکرد در واحد سطح استان ۱.۵ تن در هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان، آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی می باشد، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ هکتار باغات بادام در کشور بیش از ۳ درصد سطح زیر کشت در سطح کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشور است.

بی پروا افزود: بیشترین میزان تولید بادام استان آذربایجان شرقی به ترتیب در شهرستانهای شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند انجام می شود.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.