کد خبر : 164006
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 جولای 2021 - 10:26

کشتارگاه نیمه صنعتی شبستر افتتاح شد

کشتارگاه نیمه صنعتی شبستر افتتاح شد

نخستین کشتارگاه نیمه صنعتی استان آذربایجان شرقی در شبستر با اعتبار هزینه شده ۱۷٫۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شبستر خبر، با حضور امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی طی مراسمی اولین کشتارگاه نیمه صنعتی استان آذربایجان شرقی در شبستر مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهداد مدیر کل دامپزشکی استان در این مراسم گفت : این کشتارگاه شانزدهمین کشتارگاه استان هست که شاخصه های استاندارد و نزدیک به کشتارگاه صنعتی را کسب کرده و تمامی تجهیزات ذبح صنعتی در این کشتارگاه خریداری و نصب شده است.

وی افزود : برای تجهیز این کشتار گاه بالغ بر ۱۷/۵ میلیارد ریال (یک میلیارد و هفت صد و پنجاه میلیون تومان) اعتبار توسط شهرداری شبستر و بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد؛ با توجه به اینکه در کشتار سنتی دام، ذابحین از طریق چاقو اقدام به جدا سازی پوست دام می‌کردند، در صنعت چرم سازی پوست دام مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما در این کشتارگاه پوست دام توسط دستگاه پوست کن جدا سازی می‌شود که در صنعت چرم استفاده می شود.

بهداد گفت : احداث تصفیه خانه در جنب این کشتارگاه یکی از اقدامات خوب شهرداری شبستر در جهت جلوگیری از آلودگی های محیط زیست است.

بهداد خاطر نشان کرد : در این کشتارگاه بیش از ۲۰ راس دام سنگین و چهل راس دام سبک روزانه کشتار می‌شود که در سطح شهرستان شبستر توزیع می شود.

شایان ذکر است با افتتاح این کشتارگاه نیمه صنعتی همه کشتارگاه‌های سنتی و غیر بهداشتی در سطح شهرستان شبستر جمع آوری و کشتار دام بصورت متمرکز در این کشتارگاه و تحت نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.