کد خبر : 163337
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 16:00

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

سرای نوآوری امنیت غذایی و نوسازی صنایع در دانشگاه های آزاد شبستر و صوفیان راه اندازی می شود

سرای نوآوری امنیت غذایی و نوسازی صنایع در دانشگاه های آزاد شبستر و صوفیان راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از راه اندازی سرای نوآوری امنیت غذایی و نوسازی صنایع در دانشگاه های آزاد شبستر و صوفیان خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، عزیز جوانپور در گفت‌وگو با خبرنگاران،از راه‌اندازی ۵ سرای نوآوری جدید در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امنیت غذایی در واحد شبستر، نوسازی صنایع در واحد صوفیان، رباتیک در واحد ایلخچی، اینترنت اشیا در آذرشهر و کشاورزی و  دامپروری در واحد مراغه راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سرای نوآوری چرم و کفش در واحد تبریز فعال است؛ منتها کارهای زیرساختی با مبلغ اختصاصی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعیین پیمانکار در حال تکمیل است.

جوانپور یادآور شد: کار بقیه سراها نیز آماده شده و به دنبال اخذ مجوز هستیم، تنها واحد صوفیان مشکل مالی دارد که این موضوع هم در حال پیگیری است.

وی در خصوص سرای چرم و کفش واحد تبریز افزود: با همکاری شرکت‌های فناور حوزه چرم و کفش استان، پیشنهاد راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی در این بخش ارائه شده که در صورت تایید می‌تواند به موتور محرکه نوآوری در این صنعت تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز، ادامه داد: این سراها براساس توانمندی و مزیت نسبی هر استان در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود تا از این طریق به چرخه صنعت و اقتصاد کشور کمک شود. همچنین در کنار اینها مدرسه مهارتی رباتیک در واحد ایلخچی، مدرسه مهارتی کفش و چرم و مرکز تحقیقاتی در این حوزه نیز فعال است، بنابراین در حال آماده کردن بسته کامل در این عرصه هستیم که در کنار سرای نوآوری و فناوری، مرکز تحقیقات و مدرسه مهارتی فعالیت داشته باشند چرا که این امر مهم توسعه زیرساخت‌ها را در تمام بخش‌ها ایجاد می‌کند بنابراین در تلاش هستیم که سهمی در رشد و توسعه استان داشته باشیم.

جوانپور با اشاره به فعالیت مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش، اظهار کرد: مجری مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است و مجوز این مدرسه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است. راه‌اندازی مدرسه مهارتی به خاطر شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.

وی تأکید کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی مستمر آموزشی، مهارت‌های لازم در تامین و مهارت‌افزایی منابع انسانی این صنعت گام بسزایی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت برداریم.

جوانپور خاطرنشان کرد: مهارت آموزی و استقبال از این مدرسه زیاد است در صورت راه‌اندازی هزاران نفر در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد سرای نوآوری نوسازی صنعتی اظهار کرد: فعالیت‌های مقدماتی اعم از توافق با شرکت‌های فناور این حوزه در استان و صنایع مادر صورت گرفته و به‌زودی برای اخذ مجوز شتاب‌دهنده تخصصی و راه‌اندازی سرا از سازمان مرکزی اقدام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.