کد خبر : 162891
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 نوامبر 2020 - 8:42

پای حرف مردم شبستر|بال‌های دلالان و مافیای گرانی مسکن را قیچی کنید

پای حرف مردم شبستر|بال‌های دلالان و مافیای گرانی مسکن را قیچی کنید

شبستر خبر پای حرف مردم نشست و در خصوص “افزایش گرانی مسکن” نظرات برخی از مردم را جویا شد.

به گزارش شبستر خبر، در حالی از سال گذشته قیمت صعودی مسکن در شبستر باعث وارد شدن شوک به شهروندان شده و ردپای دلالان در این گرانی‌ها مشهود است که مردم از مسئولان تقاضا دارند با گرانفروشان و مافیای مسکن و دلالان املاک در این شهر برخورد قاطع کنند.

ماجرای گرانی مسکن در شهر شبستر به معضلی جدی تبدیل شده و آرزوی خانه‌دار شدن جوانان و افرادی که مدت‌های مدید برای این مهم پس انداز کرده‌اند را تا حدودی از بین برده است.

برخی از شهروندان معتقد هستند دلیل این همه گرانی به خاطر مافیای مخفی و دلالان مسکن که در دست چند نفر انگشت شمار بساز بفروش می باشد ، مردم می گویند در شبستر قیمت تمامی اجناس گران‌تر از سایر مناطق شهرستان است و هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

قیمت مسکن اگرچه در کشور از سال گذشته گران تر شد؛ اما در شبستر این گرانی بیشتر است و دلالان و سودجویان قیمت املاک را حبابی و افسارگسیخته افزایش داده‌اند و گویا دولت و ادارات مرتبط با مسکن ، هم هیچ نظارتی بر ملک و قیمت مسکن ندارد و کار به جایی رسیده که آپارتمان متری ۷ میلیون و بیشتر هم معامله می شود!!

سوالی که طی سال‌های اخیر همواره دغدغه مردم و بسیاری از کارشناسان بوده و البته همواره بدون پاسخ مانده، این است که بازیگران قدرتمند بورس‌بازی و دلالی بازار مسکن شبستر چه گروه‌ها یا چه کسانی هستند؟

واقعا در ارادت مرتبط با این حوزه چه خبر است ؟؟

در این میان، باندی عمل کردن برخی از مشاوران املاک نیز از معضلاتی است که بر مشکلات موجود در بازار مسکن و تنش‌های قیمتی موجود در این حوزه می‌افزاید.

دلایل مختلفی برای افزایش قیمت مسکن عنوان می‌شود که از آن جمله می‌توان به افزایش تقاضا برای حفظ ارزش پول و همچنین افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی اشاره کرد.

در این میان فعالان بازار مسکن، پیشنهادها و راه‌حل‌های مختلفی را بیان می‌کنند. برخی معتقد به افزایش تسهیلات خرید مسکن هستند و برخی کنترل سوداگری در این بازار را مقدم برافزایش وام مسکن می‌دانند وعده‌ای نیز بر این باورند که دولت با گرفتن مالیات سنگین بر خانه‌های خالی، می‌تواند جذابیت احتکار و خالی نگه‌داشتن مسکن را کاهش دهد و برخی هم گسترش محدوده شهر را یکی از راهکارهای حل مشکل میدانند تا درنتیجه عرضه مسکن افزایش یابد.

با این اوصاف نبود استراتژی به‌موقع برخورد با حباب‌های ایجاد شده از سوی مسئولین شهرستان شبستر انتظار چنین شرایطی را رقم می‌زد!!

نگارنده: ابراهیم ایلخانی خبرنگار شهرستان شبستر

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.