کد خبر : 162822
تاریخ انتشار : شنبه 31 اکتبر 2020 - 10:24

اتصال ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی شبستر به شبکه ملی اطلاعات

اتصال ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی شبستر به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی شبستر به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش شبستر خبر، محمد فرزاد در گفت وگو  با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از محل «یو.اس.او» در شهرستان شبستر، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته با برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب، شاهد وضعیت ارتباطی مطلوبی در شهرستان شبستر هستیم.

وی با اعلام جزییات مربوط به طرح هوشمند سازی مدارس در شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۷۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات اتصال داده شده و اینترنت بصورت ADSL، همراه اول، ایرانسل یا های وب با ۲ سال اتصال رایگان در این مدارس برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی همچنین افزود: علاوه بر طرح هوشمند سازی مدارس، از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان ۶ ماهه نخست امسال، با ساخت پنج سایت جدید ایرانسل، پوشش همراه در روستاهای امستجان، پردول، سهرل، مرودیزج و کهل برقرار شده است، و ارتقا ۲ سایت همراه اول به تکنولوژی اینترنت همراه و یک مرکز مخابراتی به فیبر نوری، از جمله اقدامات مهم حوزه ارتباطات، در این شهرستان هستند.

فرزاد با اشاره به اهمیت دسترسی روستا های آذربایجان شرقی به تراکنش های مالی به صورت الکترونیکی، گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا در استان، وجود خودپردازهای بانکی در روستاهای استان کمک شایانی به کاهش ترددهای حضوری در بانک ها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می کند.

وی افزود: با نصب خودپرداز در پنج روستای، امند، زیناب، تیل، علیشاه، نعمت الله از روستاهای شهرستان شبستر، دسترسی اهالی این روستاها و روستاهای مجاورشان به دستگاه خودپرداز بانکی، مهیا شده است.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.