کد خبر : 162813
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 اکتبر 2020 - 9:11

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان شبستر دهه فجر افتتاح می شود

ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان شبستر دهه فجر افتتاح می شود

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی گفت:ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان شبستر در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش شبستر خبر، وحید مجیدی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه انسان‌ها معمولا داشته‌های خود را فراموش کرده و حسرت نداشته‌ها را می‌خورند گفت: سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند بر انسان‌ها ارزانی داشته است. در این روزهای کرونایی که محدودیت‌های اجتماعی زیادی بر شهروندان ایجاد شده، بیش از پیش قدر و منزلت سلامتی و در کنار هم بودن را متوجه می‌شویم.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در اساسنامه سازمان خدمات درمانی از سوی مجلس و تغییر این سازمان به بیمه سلامت در سوم آبان‌ماه ۱۳۹۱، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت، بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور با حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش است که حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر آن در استان اذربایجان‌شرقی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه سخنانش با تشریح تعداد اعضای تحت پوشش بیمه سلامت استان در قالب ۵ صندوق فعلی، افزود: این سازمان هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۲۸۰ هزار بیمه شده کارکنان دولت، ۸۰ هزار بیمه شده سایر اقشار، ۳۰۰ هزار بیمه سلامت همگانی، ۸۰ هزار بیمه شده صندوق ایرانیان و ۴۷ هزار نفر نیز اعضای کمیته امداد را در سطح آذربایجان‌شرقی تحت پوشش دارد.

وی از فعالیت ۷۳ دفتر پیشخوان در سطح استان و نیز همکاری ۲۴۹۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان خبر داد و گفت: سازمان بیمه سلامت، ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی بستری را پرداخت می‌کند و هر خدمات و دارویی را که مورد تایید ستاد ملی کرونا قرار گرفته باشد، تحت پوشش قرار می‌دهد.

مجیدی ادامه داد: کسانی که دفترچه بیمه سلامت نداشته باشند در صورت بستری شدن در مراکز درمانی، در عرض ۲۴ ساعت وضعیت آزمون وسع‌شان مشخص می‌شود.

وی افزود: بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی بستری هزینه کرده که این هزینه، بطور میانگین ۴ میلیون تومان برای هر بیمار بوده است.

وی راه‌اندازی سامانه متمرکز ۱۶۶۶ از اواخر سال ۱۳۹۷ را یکی از خدمات سازمان بیمه سلامت کشور برای ارتباط بیشتر با شهروندان دانست و گفت: از زمان راه‌اندازی این سامانه، هر دو هفته یکبار مدیران کل بیمه سلامت استان‌ها جوابگوی سوالات شهروندان هستند.

وی افزود: در سال ۹۸ بالغ بر ۶۰ هزار تماس از طریق این سامانه برقرار شده و ۱۰۵ هزار پیام نیز در ۷ ماهه اول سال به شهروندان ارسال و میزان رضایتمندی‌شان از خدمات سازمان بیمه سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته که تنها ۱۲۰۴ نفر اعلام نارضایتی کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۸۵ درصد اعضای تحت پوشش بیمه سلامت استان، دفترچه رایگان اخذ کرده‌اند گفت: تنها ۱۵ درصد باقی‌مانده که اعضای صندوق بیمه ایرانیان و صندوق کارکنان دولت را شامل می‌شوند، در قبال دریافت دفترچه درمانی، هزینه پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان، ۴۰۷۰ بیمار خاص را تحت پوشش خدمات خود قرار داده، گفت: در سال گذشته حدود ۵۹ میلیارد تومان برای بیماران خاص استان هزینه شده است.

مجیدی تعداد مراجعات شهروندان آذربایجان شرقی به مراکز درمانی در سال ۹۸ را ۷ میلیون و ۶۸۹ بار اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: برای این تعداد بار مراجعه، در کل ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین هزینه هر بار بستری بیمار در بیمارستان شهیدمدنی تبریز را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به خدمات الکترونیک محور سازمان بیمه سلامت، تصریح کرد: هم اکنون همه بیمارستان‌های دانشگاهی و چهار بیمارستان نورنجات، شمس، ولیعصر و شهریار، کلیه اسناد بیمارستانی خود را بصورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و دیگر بیمارستان‌های بخش خصوصی هم بزودی به این طرح ملحق خواهند شد.

وی به طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی هم اشاره کرد و گفت: از بدو اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان، تاکنون ۶۳۰ هزار نسخه الکترونیکی در مطب‌ها و درمانگاه‌ها صادر شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرای اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: هم اکنون ساختمان‌های اداری شهرستان‌های اسکو، میانه، شبستر و بناب در دست اجراست که بجز ساختمان بناب مابقی در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مجیدی از مشخص شدن پیمانکار ساختمان شهرستان مرند خبر داد و گفت: بدین ترتیب در حال حاضر تنها سه شهرستان هشترود، آذرشهر و بستان‌آباد فاقد ساختمان ملکی هستند و در دیگر شهرستان‌ها یا ساختمان‌های ملکی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا در حال احداث می‌باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.