کد خبر : 161618
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مارس 2020 - 13:30

سیل به تاسیسات شهری و باغ‌های کوزه‌کنان خسارت وارد کرد

سیل به تاسیسات شهری و باغ‌های کوزه‌کنان خسارت وارد کرد

شهردار کوزه‌کنان گفت: جاری شدن سیل در پی بارش باران روز گذشته به تاسیسات شهری و باغ های این شهر خسارت وارد کرد.

به گزارش شبستر نیوز، جلیل جهانپور با اشاره به اینکه معابر شهری و کانال ها نیز در این سیل دچار خسارت شده است، اظهار داشت: در زمان کنونی میزان خسارت وارد شده برآورد نشده ولی برای ترمیم و بازسازی تاسیسات، معابر و بخش های آسیب دیده نیاز به حدود ۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: دیواره سنگی سیل بند این شهر نیز در پی بروز سیل در حال تخریب بوده و باید برای حفظ و بازسازی آن هر چه زودتر اقدام کرد چراکه حفظ و بازسازی این دیواره به عنوان سرمایه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریالی کوزه کنان برای مقابله با چنین حوادثی در آینده ضروری است.

شهردار کوزه کنان، با بیان اینکه سیل در بالادست این شهر به ۲ شاخه تقسیم می شود که یکی از آن ها از داخل شهر عبور می کند، گفت: دستگاه های ذیربط مانند امور آب و منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت های سیل در آینده، باید اقدام به مسیرگشایی و حریم‌گشایی رودخانه و مسیل ها کنند.

جهانپور، با اشاره به اینکه این سیل خسارت جانی دربر نداشت، ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارش های تند در آینده باید برای جلوگیری از بروز خسارت ها با همکاری مدیریت ارشد استانی و شهری برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود و هر چه سریع تر اقدام به ترمیم و اصلاح دیواره سنگی سیل بند کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون نیروهای شهرداری اقدام به شستشوی معابر و بازگشایی مسیل ها کرده اند و فعالیت آن ها برای کمک به شهروندان و زدودن آثار سیل در سطح شهر ادامه دارد.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.